آفتاب

احتمال به تعویق افتادن انتخابات نوامبر میانمار به دلیل سیل

احتمال به تعویق افتادن انتخابات نوامبر میانمار به دلیل سیل

یکی از مقام های ارشد دولت میانمار از احتمال تعویق انتخابات هشتم نوامبر به دلیل وقوع سیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتظار می رود که حزب لیگ ملی برای دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه میانمار در این انتخابات پیروز شود و بتواند در حیطه سیاسی کشور تغییری شگرف پدید بیاورد. کمیسیون انتخابات میانمار از 10 حزب دعوت کرد تا به نایپیداو،‌ پایتخت بیایند و در این نشست شرکت کنند و به تصمیم گیری در این باره بپردازد که آیا این انتخابات باید به خاطر وقوع سیلاب در کشور به تعویق بیفتد یا خیر.

دو تن از مقام هایی که در این نشست حضور داشتند گفتند که حزب لیگ ملی برای دموکراسی با این اقدام مخالفت کرده اما حزب حاکم اتحاد برای یکپارچگی و توسعه تمایل خود را برای این تعویق اعلام کرده است.

یکی از مقام های کمیسیون ملی انتخابات میانمار به رویترز گفت: ما از احزاب سیاسی کشور دعوت به عمل آوردیم تا در این نشست حاضر شده و عقاید خود را بیان کنند. دلیل اصلی برای به تعویق انداختن این انتخابات وقوع سیلابی است که در چند دهه گذشته در کشور بی سابقه بوده و دلیل دیگر بی ثباتی در کشور است. البته هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

براساس گزارش هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل، در جریان این سیلاب گسترده بیش از 100 تن کشته و بیش از یک میلیون تن دیگر نیز بی خانمان شده اند. این بدترین بلایای طبیعی در میانمار از زمان وقوع تندباد و توفان "نرگس" است که در مه 2008 بیش از 140 هزار کشته برجای گذاشت.

انتهای پیام

کد N988886

وبگردی