آفتاب
الهه کولایی:

دانشجویان یکی از مهم‌ترین فعالین اجتماعی ایران هستند

دانشجویان یکی از مهم‌ترین فعالین اجتماعی ایران هستند

یک استاد دانشگاه تهران گفت: انجمن اسلامی و دانشجویان در طول تاریخ با فعالیت‌هایشان تاثیرات جدی بر جامعه و کشور ما گذاشتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الهه کولایی در جشن آغاز سال تحصیلی که توسط انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد اظهار کرد: کشورهایی هستند که در آن‌ها قوانین دموکراسی وجود دارد اما دموکراسی رعایت نمی‌شود چرا چون روح حقوق به خوبی در آن کشور گسترش پیدا نکرده است. صرف تصویب حقوق در یک کشور معنایش این نیست که دموکراسی نهفته در آن علم نیز تصویب می‌شود.

وی ادامه داد:‌ دانشجویان حقوق و علوم سیاسی باید از فرصتی که برایشان فراهم می‌شود استفاده کنند. آیا همان‌طور که وقتی مسئولی در سیاست خارجی از فرصتی که برایش ایجاد شد استفاده نمی‌کند از او ایراد می‌گیریم از زندگی خودمان هم ایراد می‌گیریم و خودمان را سرزنش می‌کنیم. امیدوارم که قدردان موقعیت‌هایی که داریم باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: از تجربه‌های بین المللی و تاریخی انباشتی در دست ما است. موظف هستیم که آن‌ها را بازخوانی کنیم. باید بدانیم خواسته‌ها،‌ آرزوها و آمال ما چه قدرت اجرایی دارند، ما ایرانی‌ها فقط آرزو می‌کنیم بدون آنکه بدانیم چه چیزی می‌خواهیم.

وی با تاکید بر تاثیرگذار بودن جنبش دانشجویی در وقایع تاریخی کشور تصریح کرد: حضور در انجمن اسلامی و جنبش دانشجویی فرصتی برای بازخوانی این وقایع است. در طول تاریخ انجمن‌های اسلامی ما و همچنین دانشجویان بسیار در وقایع کشور تاثیرگذار بوده‌اند. این اثرگذاری هم با فعال بودنشان دیده شده و هم با عدم فعالیت‌شان قابل لمس بوده است.

کولایی در ادامه گفت: باید به نقش و وظیفه خودمان آگاه باشیم و با دقت نظر توجه کنیم که آیا با توجه به منافعی که در اختیارمان هست درست حرکت می‌کنیم یا خیر.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان از تاثیرگذارترین فعالین اجتماعی در جامعه ما بوده و هستند. ما نمی‌توانیم به تغییراتی که آن‌ها در جامعه ایجاد کرده‌اند بی توجه باشیم. اگر می خواهیم امروز در منطقه و جهان فعال باشیم باید به تغییراتی که توسط آن‌ها ایجاد شده توجه کنیم.

انتهای پیام

کد N988847

وبگردی