آفتاب
نتایج یک نظرسنجی نشان داد:

بسیاری از مردم انگلیس از انرژی هسته‌ای حمایت می‌کنند

بسیاری از مردم انگلیس از انرژی هسته‌ای حمایت می‌کنند

نظرسنجی موسسه مهندسان مکانیک بریتانیا نشان داد که 56 درصد از مردم بریتانیا از انرژی هسته‌ای حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از مجله انگلیس نیوسیویل اینجینیر، این نظرسنجی که بر روی 2 هزار نفر انجام شد نشان داد که 44 درصد از افراد اگر طرحی برای ساخت تاسیسات زباله‌های هسته‌ای در نزدیکی محل سکونت‌شان وجود داشته باشد به آن اعتراض خواهند کرد. 32 درصد دیگر نیز اعلام کردند که به آن اعتراضی نخواهند داشت.

با این حال موسسه مهندسان مکانیک از دولت خواست تا درصورتی که نیروگاه جدیدی قرار باشد در بریتانیا ساخته شود آگاهی‌های عمومی را افزایش دهد.

این نظر سنجی نشان داد، 82 درصد از کسانی که از انرژی هسته‌ای حمایت می‌کنند به این دلیل است که انرژی مورد نیاز را فراهم می‌کند، 56 درصد گفتند انرژی هسته‌ای فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کند و 54 درصد نیز رشد اقتصادی را دلیل حمایت خود از انرژی هسته‌ای خواندند. 19 درصد افراد نیز گفتند که از انرژی هسته‌ای حمایت نمی‌کنند و 25 درصد نیز درباره‌ی آن نظری نداشتند.

در حال حاضر 16 راکتور هسته‌ای در بریتانیا وجود دارد.

بیش‌ترین نگرانی که مخالفان انرژی هسته‌ای داشتند این بود که این انرژی بسیار خطرناک است و به محیط زیست آسیب جدی می‌رساند و تنها 27 درصد گفتند که به دلیل گران بودن، آن را ردمی‌کنند.

دکتر جنیفر باکستر، رییس انرژی و محیط زیست موسسه مهندسان مکانیک در این باره گفت:‌ نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که بسیاری از مردم به نقشی که انرژی هسته‌ای در روشن کردن چراغ‌ها در بریتانیا دارد واقف هستند. با این حال درباره‌ی تکنولوژی هسته‌ای و راه‌هایی که زباله‌های هسته‌ای اداره می‌شوند اطلاعات کمی وجود دارد.

وی افزود: در حالی که دولت بریتانیا در نظر دارد تا نیروگاه‌های هسته‌ای قدیمی را جایگزین کند و تولید انرژی هسته‌ای را افزایش دهد، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد نیاز مبرم برای صنعت و دولت افزایش آگاهی‌ها درباره‌ی مزایای اقتصادی و اشتغال‌زایی انرژی هسته‌ای است.

انتهای پیام

کد N988752

وبگردی