آفتاب

طرفداران «پرچم کنفدراسیون» آمریکا به تهدیدهای ارعابگرانه متهم شدند

طرفداران «پرچم کنفدراسیون» آمریکا به تهدیدهای ارعابگرانه متهم شدند

مقامات آمریکا اعلام کردند، گروهی از طرفداران سفید پوست «پرچم کنفدراسیون» در ایالت جورجیا به خاطر مختل کردن جشن تولد یک شهروند آمریکایی - آفریقایی با تهدیدهای ارعابگرانه، براساس قانون ضد تبهکاری متهم شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، برایان فورتنر، دادستان منطقه داگلاس در بیانیه‌ای گفت: 15 تن از اعضای این گروه برای رانندگی با خودروهای پوشیده شده از پرچم‌های کنفدراسیون به این جشن تولد که به دنبال آن درگیری رخ داد، متهم شده‌اند.

در این بیانیه ادعا شده که اعضای گروه "احترام به پرچم" قانون فدرالی پیشگیری و تروریسم تبهکاری خیابانی را نقض کرده است.

این اتهامات به گروهی موسوم به "گروه خیابانی تبهکار" وارد شده و حاکی از آن است که این گروه به صورت غیرقانونی در فعالیت‌های تبهکارانه به ویژه تهدیدهای تروریستی شرکت داشته است.

ملیسا آلفورد، میزبان این جشن تولد گفت، چند دستگاه وانت که «پرچم کنفدراسیون» را به اهتزاز درآورده بودند 25 ژوئیه سال جاری میلادی این جشن تولد را که در منطقه داگلاس واقع در غرب آتلانتا برگزار شده بود با تهدید و القاب نژادپرستانه مختل کردند.

«پرچم کنفدراسیون» متعلق به دوران جنگ داخلی آمریکا بوده و یادآور میراث نژادپرستی است.

پرچم کنفدراسیون همواره یادآور بخش تاریک و تلخی از تاریخ ایالات متحده آمریکا است. برده‌داری و جنگ داخلی در قرن نوزدهم از یک سو و شکل‌گیری جریان‌های نژادپرستی در اوایل قرن بیستم از سوی دیگر، این پرچم را به نمادی از باور به برتری نژادی سفیدپوستان تبدیل کرده است که همچنان در جمع گروه‌های نژادپرست آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

انتهای پیام

کد N988699

وبگردی