آفتاب

گفت‌وگوی بریتانیا و آلمان درباره فروش سهام یورنکو

گفت‌وگوی بریتانیا و آلمان درباره فروش سهام یورنکو

دولت انگلیس برای رفع مشکلات توافق 10 میلیارد پوندی خصوصی‌سازی یورنکو؛ غول فرآوری اورانیوم با مقامات آلمانی به گفت‌وگو خواهند نشست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از اینترنشنال بیزینس تایمز، مالکیت شرکت یورنکو، به طور مشترک بر عهده بریتانیا،‌ دو شرکت دولتی آلمانی EON و RWE و دولت هلند است. خصوصی سازی این شرکت در مقایسه با دارایی های غیر بانکی، سود بسیار زیادی را برای دولت بریتانیا به همراه خواهد داشت.

طبق گفته های سخنگوی وزارت بازرگانی ، ابداعات و مهارت‌های انگلیس، هنوز تصمیم قطعی برای فروش سهام بریتانیا در شرکت یورنکو از سوی دولت اتخاذ نشده است. ما به پیشروی برای آماده سازی فروش سهام خود ادامه می دهیم هرگونه فروش سهام مشروط بر محافظت از منافع منع گسترش هسته‌ای و امنیت خواهد بود. با این حال تحلیل گران معتقدند که جورج آزبورن صدراعظم بریتانیا تمایل دارد تا سهام این کشور را در یورنکو به فروش برساند که به ارزش 3 میلیارد پوند خواهد بود.

هرگونه فروش سهام به رضایت همه سهام داران نیازمند است. آن‌ها در گذشته درباره استراتژی هایی مانند فهرست بازار سهام، ارائه قیمت پیشنهادی از سوی شرکای صنعت هسته‌ای، ارزش خالص گروه های خصوصی بحث و گفت‌وگو کرده بودند. دولت هلند تمایل به فروش تمامی سهام یورنکو را دارد.

فعالیت این غول اورانیوم توسط معاهده آلملو، کاردیف و واشنگتن کنترل می‌شود که به منظور کنترل گسترش تکنولوژی هسته‌ای و متوقف کردن اینکه اورانیوم غنی سازی به دست افراد نادرست نیفتد، ترسیم شده است.

در میان شرکت هایی که برای یورنکو قیمت پیشنهادی ارائه می‌کنند،‌ کامیکو تولید کننده اورانیوم کانادایی،‌ آریوا گروه هسته‌ای فرانسه و میتسو بیشی ژاپن و دیگر شرکت ها دیده می شوند.

یورنکو برای تولید خدمات غنی سازی اورانیوم که مشتریانش برای تولید انرژی هسته‌ای بدون کربن به آن نیاز دارند ، از تکنولوژی سانتریفیوژ استفاده می‌کند.

انتهای پیام

کد N988677

وبگردی