آفتاب

پلیس لندن به نگهبانی از محل استقرار آسانژ پایان می‌دهد

پلیس لندن به نگهبانی از محل استقرار آسانژ پایان می‌دهد

پلیس لندن که با مشکلات مالی روبروست، دیگر قصد ندارد با استقرار نیرو در مقابل سفارت اکوادور در این شهر جولیان آسانژ، موسس ویکی‌لیکس را بازداشت کند؛ آسانژ سه سال است که برای فرار از استرداد به سوئد در این مقر دیپلماتیک پناه گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، با این حال پلیس لندن گفته است که عملات محرمانه ای را برای بازداشت آسانژ 44 ساله که در ژوئن 2012 وارد سفارت اکوادور شد، در نظر دارند. وی قرار بود پس از استرداد به اتهامات تجاوز جنسی که رد می‌کند، پاسخ دهد.

آسانژ می ترسد که از سوئد به ایالات متحده مسترد و در آنجا به خاطر انتشار اسناد نظامی و دیپلماتیک محرمانه در پنج سال پیش، محاکمه شود. این بزرگترین درز اطلاعاتی در تاریخ آمریکا بود.

اگر آسانژ اکنون سفارت اکوادور را ترک کند، به دلیل نقض شرایط وثیقه فورا بازداشت می‌شود. سرویس پلیس متروپولیتن لندن به صورت 24 ساعته در سه سال گذشته در مقابل سفارت اکوادور نگهبانی می‌داده که هزینه آن 6 / 12 میلیون پوند (19 میلیون دلار) شده است.

در بیانیه پلیس لندن آمده است: همانند سایر ارگان‌ها، بودجه پلیس محدود است و از آنجایی که ما با تهدیدات جنایی و تهدیدات دیگری در این شهر روبرو هستیم، استقرار کنونی افسران دیگر مناسب نیست. با این حال عملیات بازداشت آسانژ با استفاده از روش‌های مخفیانه ادامه می‌یابد. این تصمیم با هماهنگی وزارت کشور و وزارت خارجه انگلیس اتخاذ شده است.

انگلیس، اکوادور را به جلوگیری از اجرای عدالت متهم می کند. وزارت خارجه انگلیس نیز بار دیگر سفیر اکوادور را احضار کرد تا مراتب شدید ناامیدی خود را در این رابطه اعلام کند.

انتهای پیام

کد N988105

وبگردی