آفتاب
مشاور رئیس‌جمهور:

اقتصاد مقاومتی راه‌گشای مشکلات اقتصادی کشور است

اقتصاد مقاومتی راه‌گشای مشکلات اقتصادی کشور است

مشاور رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اقتصاد مقاومتی را راه‌گشای مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، سید رضا صالحی امیری با اشاره به اینکه برجام با طی مرحله سیاسی و اقتصادی شکل می‌گیرد، افزود: فرایند سیاسی طی مذاکرات فراوان طی شد و فرایند فنی با راستی‌آزمایی طی خواهد شد ولی فرایند اقتصادی به علت کمبود سرمایه‌گذاری روند طولانی‌تری خواهد داشت.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: انرژی پر مصرف، رشد منفی اقتصادی در سال91و92 مشکل آب و محیط زیست، فضای نامناسب کسب و کار، تک رقمی نشدن نرخ تورم و نیز ثبات اقتصادی با تکیه بر منابع دولتی از چالش‌های رونق اقتصادی است.

این مسئول با بیان اینکه مشکلات وضعیت اقتصاد کشور را شکننده کرده است، عنوان کرد: فراهم شدن فضای رقابتی، خارج شدن محور صادرات از بخش نفتی و صادرات غیرنفتی به برخی کشورهای هدف می‌تواند به اقتصاد ایران کمک کند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اعلام اینکه با توجه به مشکلات کشور اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: درون‌گرابودن و برون‌گرا بودن دو مولفه اقتصاد مقاومتی است.

صالحی امیری یادآور شد: از ویژگی‌های درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی این است که فعالیت‌های اقتصادی باید به بخش خصوصی و غیر دولتی نزدیک شود.

انتهای پیام

کد N987906

وبگردی