آفتاب
همزمان با آغاز حملات روسیه در سوریه انجام شد؛

گشت زنی هیات آمریکایی در مرزهای شمالی لبنان

گشت زنی هیات آمریکایی در مرزهای شمالی لبنان

ظرف چند روز قبل، در مناطق مرزی در عکار کاروانی از خودروهای سفارت آمریکا دیده شدند که از روستاهای مرزی عبور می‌کنند و به همراه هیاتی از سازمان ملل در حال گشت‌زنی‌ از روستایی به روستای دیگر در مناطق مرزی مشرف به اراضی سوریه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه لبنانی الدیار، منابع آگاه اعلام کردند که هیات‌هایی از سفارت‌های خارجی از سال‌ها قبل تا به امروز گشت زنی‌هایی در مناطق مرزی لبنان با سوریه دارند چرا که این مرزها که مشرف به خاک سوریه است، اهمیت دارد و برخی از این هیات‌ها محرمانه و بدون جلب نظر به گشت زنی می‌پردازند و برخی از این هیات‌ها همچنین همراه با کارشناسان امور امنیتی و سیاست و اقتصاد به همراه دستگاه‌های پیشرفته هستند که این امر سوال‌هایی را برای برخی از مردم نسبت به هدف این گشت زنی‌ها بوجود می‌آورد.

این گشت زنی‌ها پیش از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه و پس از آن و تا به امروز ادامه داشته است.

در همین حال، یک منبع سیاسی در عکار گفته است که گشت زنی اخیر هیات آمریکایی همزمان با آغاز عملیات جنگنده‌های روسی در سوریه صورت گرفت و این هیات به خوبی بر مناطق مرزی به ویژه گذرگاه‌های غیرقانونی متمرکز شد و از اوضاع مرزها از تمامی جوانب امنیتی و لجستیکی و جغرافیایی اطلاع کسب کرد. این اقدامات سوال‌هایی را در ذهن ناظران بوجود آورده است. پس از گشت زنی نیز آمریکا اعلام کرد که لبنان را به موشک‌های پیشرفته برای دفاع از مرزهای خود مجهز می‌کند.

این منبع خاطرنشان کرد که دولت آمریکا و همچنین سفارت‌های خارجی هراس این را دارند که حملات روسیه در سوریه پیامدهای منفی بر لبنان بویژه در شمال این کشور برجای بگذارد بویژه این که شمال لبنان اوضاع شکننده‌ای دارد با تهدید پیشروی گروه‌های تروریستی مواجه است.

منابع ذیربط نیز گفته‌اند که این نگرانی وجود دارد که نیروهای گروه‌های تروریستی به سمت لبنان فرار کنند، بویژه این که حملات روسیه در سوریه نتایج چشمگیری را در هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها رقم زده است.

منابع گفته‌اند که ارتش لبنان در وضعیت آمادگی کامل و آماده باش فوق‌العاده در طول مرزهای شمالی تا مرزهای شمال شرقی به سر می‌برد.

انتهای پیام

کد N987670

وبگردی