آفتاب

درخواست ریولین از اردوغان : بیا برای جنگ با تروریسم متحد بمانیم!

درخواست ریولین از اردوغان : بیا برای جنگ با تروریسم متحد بمانیم!

رییس رژیم صهیونیستی در نامه‌ای با اعلام تسلیت به خاطر اقدامات تروریستی در آنکارا که 95 کشته برجای گذاشت، از رییس جمهوری ترکیه خواست تا "برای مقابله با تروریسم در خاورمیانه با اسرائیل متحد بماند."

به گزارش خبرگزار دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزار اسوشیتدپرس، روون ریولین، رییس رژیم صهیونیستی در نامه خود به رجب طیب اردوغان،‌ رییس جمهوری ترکیه نوشت: ما در سراسر جهان و نه تنها در منطقه خودمان با تهدید تروریستی مواجه هستیم و تروریست‌ها به صورت تبعیض آمیز دست به کشتار و مجروح کردن افراد بیگناه می‌زند. ما باید با یکدیگر به صورت متحد در مقابل افرادی که بجای مذاکره از خشونت استفاده می‌کنند، بایستیم؛ کسانی که به کشتار افراد بیگناه دست می زنند.

وی در ادامه نوشته است: فکر می‌کنم ما باید برای امنیت بهتر و بیشتر تمامی مردم در منطقه با یکدیگر همکاری کنیم.

این اظهارات در حالی از سوی رئیس رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که این رژیم در هفته‌های اخیر بیش از 25 فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رسانده است که برخی از آنها زن و کودک بوده‌اند.

رییس رژیم صهیونیستی ادامه داد: از هدف قرار گرفتن شهروندان بیگناه در آنکارا و کشته شدن تعداد زیادی انسان که به صورت صلح آمیز در حال راهپیمایی بودند، بسیار ناراحت شدیم.

روابط میان تل آویو و آنکارا پس از حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی ماوی مرمره در سال 2011 و کشته شدن 9 تن از اتباع ترکیه و یک شهروند ترکیه-آمریکایی که برای دفاع از مردم غزه راهی این منطقه بودند، رو به سردی گذاشته است.

انتهای پیام

کد N987391

وبگردی