آفتاب

ابومرزوق: باید از خیزش مردمی در قدس و کرانه باختری حمایت کرد

ابومرزوق: باید از خیزش مردمی در قدس و کرانه باختری حمایت کرد

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" خواستار گفتگوی ملی برای به ثمر نشاندن انتفاضه سراسری ملت فلسطین شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، موسی ابومرزوق شامگاه یکشنبه در اظهاراتی در صفحه شخصی خود در سایت فیسبوک ضمن تاکید بر اهمیت اهتمام ویژه به غزه و غافل نشدن از آن، تصریح کرد: ما اکنون به خاطر قدس وارد انتفاضه شده‌ایم و این انتفاضه اهداف، خواسته‌ها و سیاست‌هایی دارد و هرگز نمی‌خواهیم این همه خون ریخته شود بدون اینکه این اهداف و خواسته‌ها محقق شود.

ابومرزوق افزود که برخی سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی که به اسم فلسطینیان در حال فعالیت هستند، بارها خواستار حمله موشکی از باریکه غزه به مناطق صهیونیست نشین شده‌اند تا فلسطینیان را از هدف اصلی خود منحرف کنند و انتفاضه را به سمت دیگری ببرند تا در نهایت خیر و برکتی از انتفاضه نصیب فلسطینیان نشود و ملت فلسطین در مقابل جهانیان به عنوان طرز متجاوز و مقصر و صهیونیست‌ها به عنوان قربانی جلوه داده شوند و به تجاوزات آنان در قدس، مسجدالاقصی و کرانه باختری مشروعیت داده شود و نگاه‌ها از غزه منحرف شود.

وی تاکید کرد که در انتفاضه قدس نباید تحرک و خیزش سراسری ملت فلسطین در قدس و کرانه باختری و دیگر مناطق را نادیده گرفت و باید به هر شیوه‌ای از آن حمایت کرد و با آن همسو شد.

عضو دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد که با شعله‌ور شدن انتفاضه فلسطین بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانع از ورود وزرا و اعضای کنست به مسجدالاقصی شد اما قوانین نژادپرستانه این رژیم که به شهرک‌نشینان اجازه ارتکاب هر جنایتی علیه فلسطینیان را می‌دهد، همچنان برقرار است و او باید هرچه سریع‌تر طرح‌های یهودی‌سازی قدس و مسجدالاقصی را لغو کرده و به غیرمسلمانان اجازه ورود به این مسجد را ندهد.

موسی ابومرزوق اظهار داشت که نتانیاهو باید جلوی ادامه تجاوزات و عربده‌کشی شهرک‌نشینان در کرانه باختری اعم از آتش زدن فلسطینیان، مصادره املاک و مستغلات آنان، شهرک‌سازی و ... را بگیرد.

ابومرزوق تاکید کرد که انتفاضه کنونی مقدمه انتفاضه آزادسازی فلسطین خواهد بود، زیرا فلسطینیان آزاده و شجاع هرگز استعمار، اشغال، ذلت و خواری را نخواهند پذیرفت و دشمن صهیونیستی رو به زوال است و قدس و فلسطین تا ابد متعلق به ساکنان اصلی آن (فلسطینیان) خواهد شود.

وی خواستار کنار گذاشتن دودستگی، اختلافات داخلی و اتهام‌زنی به یکدیگر و تحقق وحدت و همدلی و مقابله یکپارچه با دشمن صهیونیستی و سیاست‌های نژادپرستانه و تجاوزکارانه آن شد.

انتهای پیام

کد N987312

وبگردی