آفتاب

آغاز کمپین ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا

آغاز کمپین ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا

فعالیت کمپینی برای مبارزه در راستای ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا پیش از رفراندوم اواخر 2017 از امروز (دوشنبه) آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمپین "انگلیس در اتحادیه اروپا قوی‌تر است" را "استوارت رز" از محافظه‌کاران مجلس علیای پارلمان و رئیس فروشگاه‌های زنانه هدایت خواهد کرد.

قرار است استوارت رز در افتتاحیه این کمپین بگوید: گمان می کنم که ما در داخل اروپا قوی‌تر، بهتر و ایمن تر خواهیم بود تا اینکه بخواهیم جدا باشیم. این ادعا که روند میهن‌پرستی برای بریتانیا شکست‌ می‌خورد، عقب‌نشینی می‌کند و یا مورد توجه مردم نیست، اشتباه است و این مساله را که ما به عنوان یک ملت چه کسی هستیم، دچار سوءتعبیر می‌کند.

در این کمپین همچنین سه نخست‌وزیر سابق انگلیس فعالیت خواهند داشت که جزو چهره‌های سرشناس این کمپین هستند. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس که دولت محافظه کار راست میانه را رهبری می‌کند در سال 2013 وعده داد که رفراندومی را برگزار کند. وی در فشار حزب ضد اتحادیه اروپای استقلال بریتانیا و جناح مردد به اروپای حزب خودش قرار دارد.

وی همچنین وعده داده است که بار دیگر عضویت کشورش را پیش از برگزاری رفراندوم به مذاکره مجدد بگذارد و به دنبال گرفتن اختیارات بیشتر برای لندن است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حمایت از انگلیس برای ماندن در اتحادیه اروپای 28 عضوی در میان مردم محبوبیت بیشتری می‌یابد اما شکاف اندک است.

انتهای پیام

کد N987223

وبگردی