آفتاب
رییس کل دادگستری لرستان:

خاندان حاکم بر عربستان از هوش کافی برای اداره امور برخوردار نیست

خاندان حاکم بر عربستان از هوش کافی برای اداره امور برخوردار نیست

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: خاندان حاکم بر عربستان از هوش و زکاوت کافی برای اداره امور برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، جعفر بدری در جمع مردم به مناسبت تشییع پیکرهای پاک حجاج لرستانی اظهار کرد: خودمحوری و تک رایی نظام حاکم بر عربستان تلاش برای مهار و یا کاهش ناهنجاری‌ها را بی‌اثر ساخته و بر حجم مشکلات و چالش‌های منطقه افزوده است.

وی بیان کرد: با نگاهی به گذشته تاریخی نظام حاکم در این کشور به این واقعیت می‌رسیم که همه برنامه‌ها حول منافع شخصی و گروهی چرخیده و حاصل آن نشر افکار افراطی سلفی‌گری و ترویج خشونت و ترور در منطقه بوده است.

رییس کل دادگستری لرستان افزود: تداوم چنین روندی نهایتا چیزی جزء بی‌اعتمادی مسلمانان نسبت به این نظام سعودی نخواهد بود. امروز بسیاری از مسلمانان آگاه به مسائل منطقه به این باور رسیده‌اند که چنین نظامی به جای آنکه جایگاه امنی را برای ملت‎های اسلامی به‌منظور انجام مناسک دینی ایجاد کند، موقعیت‌ها و شرایط خطر آفرین و ناپایداری را برای آنان پدید آورده است.

رییس شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: خاندان حاکم بر عربستان از هوش و زکاوت کافی برای اداره امور برخوردار نیستند، فقدان یک برنامه کارآمد، ضعف قدرت تصمیم گیری، سوء مدیریت، ناتوانی و سهل انگاری مأمورین سعودی در انجام وظیفه خدمت‎رسانی به حجاج بار‌ها موجب حوادث تلخ تاریخی در ایام حج و ذیحجه الحرام شده است. بنابراین خاندان حاکم بر این کشور از هوش و زکاوت کافی برای اداره امور خصوصا مدیریت بحران برخوردار نیستند.

رییس کل دادگستری لرستان تاکید کرد: اگر مقامات سعودی برای مهار چالش‌ها و مشکلات مردم و زائران بیت الله الحرام راهکارهای مناسب، سنجیده و اقدامات جدی انجام می‌دادند، بی‌گمان ما امروز شاهد چنین مشکلات و فجایعی در موسم حج نبودیم.

بدری با اشاره به بد سابقه بودن سعودی‌ها در میهمان نوازی گفت: حوادث تلخ در ایام حج در دوران معاصر مکررا اتفاق افتاده است و آیا وقت آن نرسیده که تولیت بیت‎الله الحرام به تمامی کشورهای اسلامی واگذار شود و تمامی مسلمانان جهان در امنیت حجاج دخیل باشند و از منافع و عواید آن بهره‌مند شوند، عربستان شایستگی میزبانی بندگان خدا را ندارد.

رئیس شورای قضایی استان تاکید کرد: تصمیمات نادرست و اتخاذ سیاست‎های خصمانه دامنه بحران را گسترش داده و در بیشتر موارد اقدامات و راهکارهای صورت گرفته و بی‌توجهی نهادهای این نظام پادشاهی خود باعث بروز بحران‌های بزرگ و فجایع دلخراش شده است. در واقع فاجعه عظیم منا که منجر به جان باختن هزاران مسلمان شد محصول ناکارآمدی نظام پادشاهی عربستان است.

وی در پایان افزود: تا زمانی که زمامداران حاکم در عربستان از تحولات منطقه و توقعات و انتظارات مردم مسلمان، تصور روشنی نداشته باشند و تغییرات بنیادی در نظام سیاسی خود ایجاد نکنند هرگونه طرحی برای بهبود وضع موجود در این کشور محکوم به شکست است.

انتهای پیام

کد N986833

وبگردی