آفتاب
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان

تیم‌های پزشکی و بهداشتی آماده ورود حجاج هستند

تیم‌های پزشکی و بهداشتی آماده ورود حجاج هستند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: تیم‌های پزشکی، بهداشتی و درمانی در استان آمادگی کامل برای ورود حجاج به داخل استان را دارند.

علیرضا بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: همه مسئولان و متولیان بهداشت و سلامت در استان تلاش دارند که موارد مشکوک به بیماری کرونا را شناسایی و اقدامات درمانی قبل از فرود هواپیما و در فرودگاه صورت می‌گیرد که در این راستا این تیم‌ها از سه هفته قبل در آماده‌باش بوده و تا زمانی که وزارتخانه اعلام نکرده در آماده‌باش خواهند بود.

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه‌ای که در حج امسال پیش آمد و عوامل بیماری‌زا از جمله کرونا ویروس زیاد بود، خانواده‌ها و حجاج در شرایط روحی خاصی قرار گرفتند با این اوصاف دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان اقدامات و تدابیر ویژه‌ای را برای بازگشت حاجیان زنجانی در بدو فرودگاه این استان در نظر گرفته است و بر این اساس هنگام ورود حجاج به فرودگاه آموزش‌های لازم به آن‌ها و خانواده‌های‌شان داده می‌شود.

بیگلری با اشاره به رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی حجاج و خانواده‌های آن‌ها، تصریح کرد: با توجه به شیوع این بیماری در عربستان، تمهیدات بهداشتی گسترده‌ای را از داخل کاروان‌ها شروع کرده که همچنان تا فرودگاه ادامه خواهد داشت تا در صورت مشاهده موارد مشکوک که علائمی از جمله تب، سرفه، تنگی‌نفس و اسهال دارند شناسایی شده تا در سریع‌ترین زمان ممکن عوامل بیماری‌زا را متوقف کنیم. از این رو آموزش‌های لازم را به حجاج داده تا با رعایت نکات ساده بهداشتی این شرایط را با آرامش پشت سر بگذاریم.

این مسئول یادآور شد: با استقرار اکیپی در فرودگاه، بسته‌های آموزشی، ماسک و فرم‌های خود‌اظهاری در بین زائران توزیع می‌شود و آموزش‌هایی به استقبال‌کنندگان ارائه می‌شود. در واقع بیماری کرونا، بیماری ویروسی و قابل سرایت است که موجب بیماری مهلک مرس می‌شود و در این شرایط این احتمال وجود دارد که حجاج آلوده به این بیماری شوند، لذا تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده و امیدواریم هیچ موردی در این رابطه گزارش نشود.

رئیس دانشگاه علو‌پزشکی زنجان تاکید کرد: با توجه به اینکه این بیماری تا دو هفته علامتی از خود نشان نمی‌دهد از حجاج خواهشمندیم در صورت امکان دید و بازدیدها را دو هفته به تاخیر انداخته، ولی در صورت فراهم نبودن شرایط برای این کار، از روبوسی با حجاج پرهیز کرده و در فاصله یک متری از حجاج قرار بگیرند؛ چرا که با رعایت همین هشدارها می‌توان این بیماری را کنترل کرد و جای هیچ‌گونه نگرانی برای مردم در این شرایط پیش نخواهد آمد.

انتهای پیام

کد N986778

وبگردی