آفتاب

ثبت‌نام 1800 نفر در مسابقات قرآنی«تسنیم»

ثبت‌نام 1800 نفر در مسابقات قرآنی«تسنیم»

مسئول برگزاری مسابقات تسنیم گفت: به منظور ارتقای معارف قرآن و عترت در بین خانواده‌ها و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمین دوره مسابقات تسنیم برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین پیرعلی ضمن اشاره به برگزاری مسابقات تسنیم در سال‌های گذشته گفت: سه دوره قبل توسط دبیرخانه "شورای سیاست‌گذاری توسعه فعالیت‌های قرانی در دستگاه‌های فرهنگی کشور" به صورت متمرکز اجرا و در دوره چهارم مقَرر شد مرحله اول در سطح دستگاهی و توسط دستگاه‌های فرهنگی اجرا شود و برگزیدگان این مرحله برای رقابت در آزمون بین دستگاهی معرفی شوند.

وی تصریح کرد: کلیه کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی ثابت و یا قراردادی پاره وقت که حداقل 80 ساعت در ماه با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند و همسران و فرزندان آن‌ها مشمول این طرح می باشند.

پیرعلی ضمن اشاره به رشته‌های این مسابقات، بیان کرد: رشته‌ها در مرحله اول که سطح دستگاهی است بر این اساس است: عناوین رشته‌های حفظ، حفظ موضوعی: صفحه 1 تا 77 کتاب درسنامه حفظ موضوعی قرآن نوشته حجت الاسلام حسین افتخاریان، حفظ جزء 30 قرآن کریم، حفظ جزء 28،29،30 قرآن کریم به صورت پیوسته در رشته قرائت؛ قرائت به روش تدویر(ترتیل)و در رشته مفاهیم فصل 1 و2 از بخش دوم کتاب مفاتیح الحیاة نوشته آیت الله جوادی آملی.

مسئول برگزاری مسابقات تسنیم گفت: این مسابقه در دو سطح دستگاهی و بین دستگاهی و در دو مرحله برگزار خواهد شد که سطح دستگاهی آن صرفاً شامل کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همسران و فرزندانشان خواهد شد و بین دستگاهی شامل نفرات اول تا سوم رشته‎ها در بین 33 دستگاه فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: صرفاً کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد (رسمی، پیمانی، قراردادی) و همسران و فرزندانشان مجاز به شرکت در این مسابقات خواهند بود. بنابراین، لازم است فهرست شرکت کنندگان در استان‌ها به تایید ادارات کل استان و در حوزه ستادی معاونت‌ها و ادارات تابع به تایید معاونت‌ها یا امور اداری وزارتخانه برسد. لذا تایید صحت این بند بر عهده واحدهای مربوطه خواهد بود.

پیرعلی در ادامه تصریح کرد: فرم ثبت نام از طریق سایت www.jashnramazan.farhang.gov.ir قابل دسترسی بوده و مهلت ثبت نام تا پایان مرداد ماه سال جاری بوده است. در آزمون بین دستگاهی چنانچه فردی در این مسابقات شرکت کند و در هر مرحله مشخص گردد که شرایط شرکت را نداشته است از لیست حذف خواهد شد.

پیرعلی در پایان گفت: علاوه بر امتیازات اداری به برندگان هدایای نقدی نیز اهداء خواهد شد. حدود 1800 نفر امسال جهت شرکت در مسابقه از سراسر کشور ثبت نام کردند که سال گذشته تعداد ثبت نام کنندگان 46 نفر بوده و زمان برگزاری مسابقه روز جمعه 22 آبان ماه 1394 همراه با آزمون سراسری معاونت قرآن و عترت(ع) است. البته مکان و جزئیات بیشتر این آزمون در آینده نزدیک از طریق معاونت‌های ستاد و ادارات کل استان‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N986756

وبگردی