آفتاب

هشدار درباره احتمال برگزاری راهپیمایی‌های ضد اسلامی در سطح جهان و آمریکا

هشدار درباره احتمال برگزاری راهپیمایی‌های ضد اسلامی در سطح جهان و آمریکا

در پی راهپیمایی معترضان ضد اسلام با موضوع "خواسته جهانی برای مسلح شدن" به منظور هدف قرار دادن مساجد در سراسر آمریکا و اروپا، شورای روابط آمریکا - اسلام به مسئولانش هشدار داده و حتی مسئول برگزاری این راهپیمایی را به پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) معرفی کردند اما هنوز اقداماتی برای این مساله انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان،‌ شورای روابط آمریکا - اسلام به عنوان یک گروه پیشرو در حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا به مساجد در سراسر این کشور هشدار داده که تدابیری را برای اقدامات احتمالی راهپیمایی‌های ضد اسلامی بیندیشند.

ابراهیم هوپر، مدیر اجرایی این شورا گفت:‌ آماده شدن برای چنین رخدادهای احتمالی می‌تواند باعث به وجود آمدن آثار و عواقب منطقی و روحی شود. ما نمی‌دانیم چه اتفاقی قرار است رخ دهد. ما نمی‌خواهیم جلب توجه کنیم اما بر گرد این رخداد لفاظی‌های خشونت آمیزی وجود دارد که ما را مجبور می‌کند تا اقدامات لازم را در نظر بگیریم.

"جان ریتزیمر"، افسر بازنشسته نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای خواستار برگزاری این راهپیمایی‌ها در 10 و 11 اکتبر سال جاری میلادی علیه اسلام شد است. وی ریاست جنبش ضد اسلام در ایالت آریزونا را برعهده دارد.

این افسر بازنشسته به خاطر پیام‌هایی که در فیسبوک خود علیه اسلام و قرآن نوشته، شهرت دارد و دارای 4000 طرفدار در فیسبوک است.

وی به طرفدارانش تاکید دارد که سلاح به دست در راهپیمایی‌ها شرکت کنند و همین امر نگرانی‌هایی را درباره روند برگزاری این راهپیمایی‌ها به وجود آورده است.

رهبران مسلمان مساجد از بیش از 30 شهر در سراسر آمریکا خود را برای برگزاری این راهپیمایی ضد اسلامی آماده می‌کنند.

براساس گزارش‌های موجود، هنوز مشخص نیست که چه تعداد قرار است در راهپیمایی امروز (یکشنبه) حضور داشته باشند. در "دیربورن"، ایالت میشیگان راهپیمایان اجازه برگزاری راهپیمایی در مقابل مسجد این شهر را دریافت نکردند و حالا قصد دارند تا در نزدیکی شهرداری این کار را انجام دهند.

شهردار این شهر روز جمعه در وبسایت شهرداری نوشت: بهترین راه برای ایجاد توازن در میان مردم جامعه آمریکا این است که وقوع چنین رخدادهایی را با بی‌توجهی حل و فصل کنیم و به آنها بی‌اعتنایی کنیم. این راهپیمایی یک نشست واقعی برای مذاکره‌ای صادقانه نیست و تنها باعث تشدید احساساتی به منظور بروز خشونت می‌شود.

در واکنش به این راهپیمایی‌های ضد اسلام، شورای روابط آمریکا – اسلام یک کمپین یک ساله ثبت رای در سراسر کشور به راه انداخته که به عقب نشستن احساسات ضد اسلامی و جلوگیری از بروز دوباره چنین راهپیمایی‌هایی کمک می‌کند.

مدیر اجرایی این شورا گفت:‌ در این کمپین، سازمان‌های اسلامی آمریکایی در سراسر کشور با اسلام هراسی، ایجاد ائتلاف و تقویت مدنیت به چالش می‌پردازند. برای مقابله با تنفر و انزجار هم جامعه مسلمان با ارزیابی حقوق مسلمانان به این روند پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام

کد N986686

وبگردی