آفتاب

واحد 2 نیروگاه هسته‌ای کودانکولام هند آماده اتصال به شبکه برق

واحد 2 نیروگاه هسته‌ای کودانکولام هند آماده اتصال به شبکه برق

طبق اعلام شرکت روسی روس‌اتم،‌ آماده سازی فعالیت واحد 2 نیروگاه هسته‌ای کودانکولام در منطقه تامیل نادو هند آغاز شده و مقدمات ساخت دو راکتور 1000 مگاواتی دیگر نیز فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از اکونومیک تایمز، شرکت روس‌اتم که ساخت نیروگاه هسته‌ای را بر عهده دارد درباره وضعیت نیروگاه کودانکولام اعلام کرد ساخت واحد دوم نیرو در سایت تاسیسات انرژی هسته‌ای تکمیل شده است و این راکتور آماده فعالیت است.

این شرکت افزود: چرخه اولیه و ثانویه واحد انرژی ثانویه (واحد یک) به طور موفقیت‌آمیزی آزمایش‌های هیدرولیکی شامل چرخش آب با استفاده از پارامترهای قدرت پمپ‌های گردش آب را پشت سر گذاشته است.

روس‌اتم درباره این واحد که تاکنون 4 مرتبه فعالیتش به تعویق افتاده است گفت:‌ این‌گونه برنامه‌ریزی شده که واحد 2 در پاییز 2015 به شبکه بپیوندد.

این شرکت روسی درباره واحدهای سوم و چهارم گفت:‌ کار ساخت این واحدها در سال جاری آغاز می‌شود. هر یک از این واحدها از ظرفیت 1000 مگاواتی برخوردار هستند.

این شرکت افزود: توافق درباره فعالیت‌های مهندسی ضروری در حال حاضر انجام شده و برای واحدهای سوم و چهارم به طور موفقیت‌آمیزی اجرا شده است.

این واحدهای دوم، سوم و چهارم جز بخشی از دوراندیشی استراتژیک بین هند و روسیه است که طبق آن 12 نیروگاه انرژی هسته‌ای تا 20 سال آینده باید ساخته و آماده فعالیت شود.

روس‌اتم درباره واحد یک که در حال حاضر فعال است می‌گوید،‌ این واحد قدرتمندترین راکتور در هند است و از امنیت بالایی برخوردار است.

این شرکت در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت نیروگاه دیگر در منطقه هریپور در غرب بنگال که به دلیل اعتراضات منطقه‌یی به تاخیر افتاده است گفت: وضعیت سیاسی منطقه‌یی باید در نظر گرفته شود. هریپور یکی از سایت‌هایی است که برای ساخت نیروگاه انرژی هسته‌ای در نظر گرفته شده است. طرف روسی تمایلش را برای ساخت نیروگاه در این منطقه ابراز داشته است با این حال باید وضعیت سیاسی نیز در نظر گرفته شود.

روس‌اتم درباره توافق هند و کانادا برای تامین اورانیوم گفت که این شرکت به هند برای تامین منابعش برای دستیابی به اهداف طرح‌ریزی شده کمک خواهد کرد.

این شرکت با اشاره به اطلاعات کمیته انرژی اتمی هند افزود: هند در حال حاضر با کمبود سوخت هسته‌ای مواجه است و لازم است تا بیش از 5 هزار تن اورانیوم تا سال 2017 وارد کند.

در حال حاضر هند طبق برنامه سالانه 400 تن اورانیوم تولید می‌کند و این کشور قصد دارد تا در میان مدت آن را به دو برابر افزایش دهد.

انتهای پیام

کد N986652

وبگردی