آفتاب
یکی از مدیران سازمان توسعه تجارت خبر داد

برنامه دولت برای حمایت از صادرکنندگان

برنامه دولت برای حمایت از صادرکنندگان

مدیر کل دفتر امور بنگاه‌های سازمان توسعه تجارت خبر داد: بودجه 150 میلیارد تومانی برای حمایت از صادرکنندگان و توسعه صادرات به سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیشنهاد کردیم و منتظر تصویب آن هستیم.

گیتی توانا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ درباره برنامه سازمان توسعه تجارت برای حمایت از صادرکنندگان گفت: برنامه سازمان به این صورت است که بتواند مجددا بحث حمایت از صادرکنندگان را آغاز کند. چون چند سالی بود که این موضوع متوقف شده بود که البته قرار است قالب آن از جوایز صادراتی به کمک سود تسهیلات بانکی یا مشوق‌هایی از قبیل یارانه شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی و تبلیغات محصولات ایرانی در رسانه‌های بازارهای هدف برای ترویج محصولات ایرانی انجام شود.

وی در عین حال تاکید کرد: این موضوع کاملا منوط به بودجه‌ای است که قرار است توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تخصیص یابد و اگر به تصویب برسد اجرایی خواهد شد.

توانا در پاسخ به این سوال که با توجه به پرداخت نشدن جوایز صادراتی از سال 1389 تاکنون آیا خبر خوشی برای صادرکنندگان دارید گفت: آیین نامه حمایت از صادرات مطابق دستور العمل وزیر صنعت‌، معدن و تجارت تهیه شده و پس از تصویب سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

مدیر کل دفتر امور بنگاه‌های سازمان توسعه تجارت ادامه داد: این سازمان به دلیل کمبود منابع مالی به منظور حمایت از صادر کنندگان از سال 1389 بودجه‌ بسیار کمی در اختیار نداشته است.

وی در عین حال بیان کرد: پرداخت جوایز صادراتی از سال 1381 آغاز شده است و با توجه به اینکه نوزدهمین سالروز ملی صادرات را پیش‌رو داریم، امیدواریم بتوانیم موضوع صادرات را بیش از پیش در جامعه جا بیندازیم که البته همه این موارد منوط به برداشته شدن تحریم‌هاست.

انتهای پیام

کد N986507

وبگردی