آفتاب

بزرگداشت سالگرد "راهپیمایی یک میلیون نفری" در واشنگتن

بزرگداشت سالگرد "راهپیمایی یک میلیون نفری" در واشنگتن

هزاران آمریکایی آفریقایی‌الاصل سیاهپوست در واشنگتن برای بزرگداشت سالگرد "راهپیمایی یک میلیون نفری" گرد هم آمدند و بار دیگر درخواستهای خود را برای اعمال اصلاحات عادلانه و دستیابی به حقوق شهروندی برابر اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، راهپیمایی‌کنندگان سالگرد "راهپیمایی یک میلیون نفری" امسال را با امید مبارزه بیشتر علیه بی‌عدالتی‌های اجتماعی و اقتصادی و هم چنین خشونتهای اعمال شده علیه جوامع آنها، در واشنگتن برگزار کردند.

لوئیس فراخوان، رییس گروه مسلمانان سیاه که راهپیمایی سال 1995 را برگزار کرده بود، امسال نیز این راهپیمایی را برگزار کرد.

برخلاف راهپیمایی 20 سال گذشته در راهپیمایی روز شنبه گروههای مختلف قومی و نژادی در آمریکا برای مطالبه اجرای عدالت به خیابانها آمدند؛ این در حالی بود که در راهپیمایی سال 1995 فقط مردان سیاه پوست حضور داشتند.

فراخوان در این راهپیمایی با اشاره به برگزاری یک لحظه تاریخی به تظاهرات در ایالتهای فرگوسن و میسوری بعد از کشته شدن یک نوجوان سیاه غیرمسلح توسط یک مامور پلیس سفید پوست اشاره کرد و گفت: این اتفاق نشانه‌ای از وضعیتی است که سیاهپوستان با آن مواجه هستند.

وی ادامه داد: اکنون زمان این است که ما اعلام کنیم دیگر کافی است و این وضعیت باید تغییر یابد. من می‌خواهم هرکاری که برای ایجاد این تغییر لازم است انجام دهم.

باراک اوباما پیش از آنکه اولین رییس جمهور سیاه پوست آمریکا شود، در راهپیمایی بیست سال گذشته در سال 1995 برگزار شده بود، شرکت کرد اما به هنگام برگزاری راهپیمایی روز گذشته رییس جمهور اوباما در کالیفرنیا بود.

انتهای پیام

کد N986462

وبگردی