آفتاب
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه:

مجلس مسئولیت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در مورد برجام را به دیگران واگذار نکند

مجلس مسئولیت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در مورد برجام را به دیگران واگذار نکند

قائم مقام دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مجلس مسئولیت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مورد برجام را به دیگران واگذار نکند.

قائم مقام دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مجلس مسئولیت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مورد برجام را به دیگران واگذار نکند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد علی امانی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت با اشاره به ابهامات و خطرات اجرای برجام اظهار کرد: مجلس در روند رسیدگی قانونی به موضوع برجام نقش تعیین کننده دارد و نباید خود را از این امر مهم برکنار بدارد یا خود را خلع ید کند و مسئولیت پذیرش آن را به شورای امنیت ملی احاله کند.

امانی رد دو فوریت طرح اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در اجرای برجام را نشانه دقت نمایندگان مجلس دانست و افزود: در بررسی یک فوریت آن مجلس دقت کند تا اگر آمریکایی‌ها از تعهدات خود سر باز زدند نکات مبهمی باقی نماند.

وی قرائت کمیسیون ویژه برجام مجلس را حاوی مطالب دقیق و مخاطره‌آفرین دانست و تصریح کرد: نمایندگان محترم باید نظر خود را نسبت به طرح یک فوریتی درباره گزارش کمیسیون ویژه برجام که یکشنبه گذشته در مجلس قرائت شد را معلوم کنند. تردیدی نیست که برخی از خطوط قرمز مردم و نظام در برجام نادیده گرفته شده است و نکات تلخی وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

امانی گفت: همه ارزش مذاکرات هسته‌ای با دشمن به این واقعیت برمی‌گشت که بتوانیم تحریم‌های ظالمانه را لغو کنیم. اما گزارش کمیسیون ویژه برجام نشان می‌دهد زیرساخت‌های تحریم حفظ خواهد شد و تنها بخشی از تحریم‌ها «تعلیق» و نه «لغو» می‌شود. این مهم متضمن حقوق ملت نخواهد بود.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: نباید فقط نیمه پر لیوان را در برجام دید و نیمه خالی لیوان را ندید بلکه همه باید در برابر مردم و تاریخ پاسخگو باشند. ضمن اینکه نیمه پر لیوان یک سری وعده‌های نسیه است و نیمه خالی آن یک سری امتیازات نقدی است که داریم می‌دهیم و اگر طرف مقابل در نیمه راه زیر توافق بزند برگشت‌پذیری برای ملت ما هزینه‌های گزاف دارد.

وی افزود: با ورق پاره خواندن قطعنامه شورای امنیت درباره فعالیت‌های دفاعی موشکی ایران، مشکل حل نمی‌شود. این ایرادی بود که به رئیس دولت قبل هم گرفته می‌شد. نمی‌توان یک اشکال را برای دولت قبل یک فاجعه نامید و برای دولت فعلی یک امتیاز!

امانی تصریح کرد: مجلس باید متوجه باشد که تصویب طرح یک فوریتی مقتضی منافع و مصالح ملی هست یا نه.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نامه چهار وزیر به رئیس جمهور نیز گفت: بالاخره رئیس جمهور محترم باید به این سوال مردم پاسخ دهد که آیا از رکود خارج شده‌ایم یا هنوز در رکود هستیم.

امانی افزود: چهار وزیر اقتصادی و امنیتی دولت می‌گویند نه تنها در رکود هستیم بلکه داریم وارد بحران می‌شویم. این اعتراف بخشی از مسئولین اقتصادی دولت است.

وی خاطرنشان کرد: نامه چهار وزیر نشانه ضعف برنامه‌ریزی دولت در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است. شاخص‌های بورس اکنون یکی از نمودهای اقتصاد کشور است.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزایش ۲ برابری حجم نقدینگی در کشور طی دو سال گذشته را علامت دیگری از عدم توفیق دولت در حوزه مشکلات اقتصادی دانست و افزود: باید دولت بگوید به چه علت حجم نقدینگی در جامعه به دو برابر افزایش یافته است و آثار آن در اقتصاد کشور چیست.

وی با اشاره به اظهارات صریح مقامات دولتی در باره بی اثر بودن توافق وین در حل مشکلات اقتصادی گفت: دیدیم که «برجام» اثر مثبتی روی شاخصهای اقتصادی نداشت و هیچ علامت مثبتی در این باره دریافت نشده و در عوض ۴ وزیر دولت زنگ خطر ظهور «بحران» را به صدا در آوردند.

ماگفته‌ایم و می‌گوییم که دولت باید تغییر اساسی در سیاست‌های اقتصادی و مسئولان اصلی اقتصادی که باعث این مشکلات شده اند به عمل آورد.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به فاجعه کشتار حجاج بیت‌الله الحرام در مکه اظهار کرد: افکار عمومی منتظر یک واکنش سخت و خشن از سوی دولت نسبت به رفتار آل سعود است. هنوز سرنوشت ده‌ها تن از حجاج ایرانی در عربستان مشخص نیست. دولت باید پاسخی بر این پرسش داشته باشد.

وی تصریح کرد: فقط کمیته حقیقت‌یاب می‌تواند پرده از این فاجعه عظیم بردارد.

امانی اوج‌گیری مبارزات در سرزمین‌های اشغالی به ویژه در کرانه باختری را مهم دانست و گفت: باید منتظر یک تحول عظیم در سرزمینهای اشغالی باشیم. انتفاضه سوم در راه است و بعید است که قادر باشند جلوی آن را بگیرند.

وی گفت: صهیونیست‌ها در حال مسلح کردن شهرک‌نشینها هستند. باید منتظر یک قتل عام فجیع‌تر از صبرا و شتیلا بود. مردم فلسطین باید در این باره یکپارچه عمل کنند.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تحولات سوریه را مهم دانست و گفت: زیر ساخت‌های تروریست‌ها در سوریه منهدم شده است و ائتلاف ضد داعش که توسط آمریکایی‌ها رهبری می‌شود در این مدت فقط مشغول شوخی کردن با تروریست‌ها و تجهیز آنها و زمان دادن برای ایجاد استحکامات بوده است. ائتلاف واقعی ضد تروریستی در عرض مدت کوتاهی کمر تروریسم در سوریه را شکست.

وی شهادت سردار سرلشگرحسین همدانی را در سوریه به خانواده و یارانش در سپاه و به محضر ولی امر مسلمین تبریک و فقدانش را تسلیت گفت و بیان کرد: او مزد جهاد با مزدوران آمریکا و صهیونیسم و نیز تروریست‌ها را از خدا گرفت و این پاداش یک عمر مجاهدت در راه خدا بود.

امانی با اعلام اینکه در پایان این هفته ان‌شاءالله مجمع عمومی یازدهم حزب مؤتلفه اسلامی برگزار می‌شود، گفت: هفته گذشته دبیر کل محترم حزب در یک مصاحبه مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران در این باره پاسخ دادند. امیدوارم خداوند کمک کند تا با برگزاری مجمع عمومی سیاست‌های راهبردی حزب را در سه سال آینده که پیچیده‌ترین حوادث را در پیش داریم، تعیین کند.

وی افزود: ما در آستانه محرم و دهه امر به معروف و نهی از منکر هستیم. برگزاری مجمع یک گام برای شناسایی معروف‌ها و منکرها در حوزه سیاست است. از خداوند می‌خواهیم ما را از آمران به معروف و ناهیان از منکر قرار دهد.

انتهای پیام

کد N986418

وبگردی