آفتاب

ارمنستان به ترکیه تسلیت گفت

ارمنستان به ترکیه تسلیت گفت

در پی انفجارهای آنکارا که دست‌کم 95 کشته و 246 زخمی بر جای گذاشت، رئیس‌جمهوری ارمنستان پیام تسلیتی به رجب طیب اردوغان ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ترکیه و ارمنستان از آنجایی که هیچگونه روابط دیپلماتیکی ندارند، این پیام تسلیت سرژ سرکیسیان، رئیس‌جمهوری ارمنستان به رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مرزهای دو کشور از سال 1993 بسته است.

مناسبات پیچیده ایروان – آنکارا به دلیل مسائل دیگری از جمله عدم "نسل‌کشی" نامیدن کشتار ارامنه از سوی آنکارا تیره و تار است. گفته می شود که کشتار ارامنه به دست ترکان امپراتوری عثمانی در 1915 بیش از یک میلیون کشته بر جای گذاشت.

در پیام تسلیت سرکیسیان آمده است:‌ پیام تسلیت مرا در ارتباط با این حادثه پذیرا باشید. صبر برای خانواده قربانیان آرزومندم و امید دارم مجروحان به زودی بهبود یابند.

تجمع صلح روز شنبه در آنکارا که هدف انفجارهای دوگانه قرار گرفت، در مقابل ایستگاه اصلی قطار آنکارا بود که به کشته شدن دست‌کم 95 تن و زخمی شدن 246 تن دیگر منجر شد. این انفجار مرگبارترین اقدام تروریستی در تاریخ ترکیه محسوب می‌شود. نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد که با این میزان تلفات، این حمله مرگبارترین اقدام تروریستی است که در خاک ترکیه به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام

کد N986388

وبگردی