آفتاب

تظاهرات صدها هزار نفر در برلین علیه توافق تجارت آزاد آمریکا- اروپا

تظاهرات صدها هزار نفر در برلین علیه توافق تجارت آزاد آمریکا- اروپا

دست کم 150 هزار نفر در برلین در اعتراض به توافق تجارت آزاد میان اروپا و آمریکا به خیابانها آمدند.

دست کم 150 هزار نفر در برلین در اعتراض به توافق تجارت آزاد میان اروپا و آمریکا به خیابانها آمدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)،به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان این توافق را غیردموکراتیک خوانده و گفتند که این توافق می تواند استانداردهای سطح پایین محیط زیستی، کارگری و ایمنی مواد غذایی را به همراه داشته باشد.

برگزارکنندگان این راهپیمایی از جمله گروههای محیط زیستی، خیریه ها و گروههای اپوزیسیون اعلام کردند که این بزرگ ترین راهپیمایی اعتراض آمیز در طول سالیان اخیر بوده است.

در همین راستا پلیس نیز اعلام کرد که 150 هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کرده بودند که نزدیک به 1000 نفر از نیروهای پلیس در راهپیمایی انجام وظیفه می کردند.

دیتمار بارش معاون گروه حزب چپ در پارلمان که در این راهپیمایی شرکت کرده بود، اعلام کرد که وی نگران میزان شفافیت در مذاکرات توافق تجاری میان اروپا و آمریکا است. وی ادامه داد: لازم است بدانیم که چه تصمیماتی در این‌باره اتخاذ خواهد شد.

تعداد معترضان به این توافق باعث تعجب دولت آنگلا مرکل شده است و نشان می دهد که این دولت در آینده با چالش هایی روبه رو خواهد شد.

در همین راستا وزیر اقتصاد آلمان در یادداشتی که در برخی از مطبوعات این کشور منتشر شد ، نسبت به بزرگنمایی ها و شایعه پراکنی ها هشدار داد.

در این یادداشت آمده است: ما اکنون فرصتی برای ایجاد استانداردهای جدید و محصولاتی برای تجارت روبه افزایش جهانی داریم. استانداردهای محیط زیستی، مصرف‌کنندگان و اعمال شرایط یکسان برای سرمایه گذاری و کارگری مد نظر قرار گرفته است. این مساله باید هدف ما باشد.

تجار امیدوارند که این توافق تجاری بتواند سود اقتصادی بالغ بر 100 میلیارد دلار برای هر دو طرف به همراه داشته باشد.

همچنین اولریک گریلو رییس فدراسیون صنایع آلمان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک توافق تجاری آزاد و منصفانه و جامع می تواند باعث رشد و توسعه بیشتر در اروپا شود. ما باید در قواعد تجاری جهان برای فردا حضور فعالی داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N986272

وبگردی