آفتاب

مذاکرات آمریکا و روسیه درباره عملیات هوایی امن در سوریه با پیشرفت همراه بود

مذاکرات آمریکا و روسیه درباره عملیات هوایی امن در سوریه با پیشرفت همراه بود

پنتاگون و مسکو اعلام کردند، آمریکا و روسیه در مذاکرات خود حول محور اجتناب از برخوردهای تصادفی بین نیروهایشان بر فراز حریم هوایی سوریه پیشرفت داشته و قرار است مذاکرات بیشتری برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون پس از این کنفرانس ویدیویی 90 دقیقه‌ای در بیانیه‌ای گفت: این مذاکرات بسیار تخصصی و حرفه‌ای بود و بر اجرای روند امنیتی ویژه تمرکز داشت. در جریان این مذاکرات پیشرفت چشمگیری حاصل شد و آمریکا توافق کرد در آینده نزدیک با روسیه مذاکرات دیگری برگزار کند.

وی افزود: این مذاکرات میان مقامات دفاعی آمریکا و همتاهای روسی‌شان در مسکو برگزار شد و بر اقداماتی که می‌تواند توسط روسیه و هواپیماهای ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا صورت گیرد، تمرکز داشت.

در همین حال وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای این مذاکرات را حرفه‌ای و موثر توصیف و تاکید کرد: مذاکرات بیشتری در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه در ادامه این بیانیه گفت: درخصوص توافق احتمالی میان وزرای دفاع آمریکا و روسیه با توجه به امنیت حریم هوایی که از آن برای حمله به تروریست‌های بین‌المللی در سوریه استفاده می‌شود، پیشرفت چشمگیری حاصل شد.

مقامات آمریکا از اینکه روسیه حدود یک ساعت پیش از آغاز حملات هوایی‌اش در سوریه در 30 سپتامبر سال جاری میلادی تنها یک هشدار مبهم و زبانی به آنها داده بود، بسیار عصبانی و خشمگین شدند.

این دو کشور یک روز بعد از این حمله مذاکراتی را از طریق کنفرانس ویدیویی حول محور جلوگیری از برخورد احتمالی جنگنده‌های روسی با جت‌های ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا که مواضع داعش در سوریه را هدف می‌گیرند، برگزار کردند.

به گفته مقامات، هواپیماهای روسیه نزدیک یکی از پهپادهای آمریکا پرواز کرده و ارتش آمریکا مجبور شده برای اجتناب از هرگونه برخورد تصادفی مسیر پرواز برخی از هواپیماهایش را تغییر دهد.

انتهای پیام

کد N986173

وبگردی