آفتاب

تظاهرات بحرین در اعتراض به جمع‌آوری پرچم‌های عزای حسینی از خیابان‌ها

تظاهرات بحرین در اعتراض به جمع‌آوری پرچم‌های عزای حسینی از خیابان‌ها

در پی اقدام نیروهای امنیتی آل خلیفه مبنی بر جمع‌آوری پرچم‌های عزای حسینی از خیابان‌های این کشور، جمع زیادی از مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در نزدیکی مقر وزارت کشور در منامه اقدامات خصمانه رژیم آل خلیفه علیه مناسک و آداب مذهبی شیعیان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف این کشور ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم آل خلیفه علیه مناسک و آداب مذهبی شیعیان، این اقدام را سرکوب واضح و صریح آزادی‌های دینی در این کشور دانستند.

تظاهرکنندگان با تجمع در نزدیکی مقر وزارت کشور و حمل پرچم‌های بحرین و تصاویر شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه شیعه مخالف در این کشور، خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان و فعالان سیاسی شدند.

تجمع کنندگان ادامه سیاست‌های رژیم آل خلیفه در بازداشت فعالان و یورش به منازل را محکوم و بر ادامه جنبش مسالمت آمیز خود تا زمان دستیابی به اهدافشان تاکید کردند.

انجمن حقوق بشر بحرین نیز وزارت کشور را به استفاده از گلوله ساچمه ای برای سرکوب کردن تظاهرکنندگان متهم کرد.

ائتلاف "جوانان انقلاب 14 فوریه" نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تجاوز به مناسک و آداب دینی نشان می‌دهد که حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین طاغوت زمان کنونی است. مردم بحرین آماده دفاع از مناسک دینی هستند.

این ائتلاف خواهان همبستگی مردم برای مقابله با جنایت‌های رژیم آل خلیفه شد.

در این بیانیه آمده است: نظام بحرین و پیروان افکار وهابی نمی‌توانند به مناسک و مراسم عزای حسینی لطمه وارد کنند. این مناسک و آداب در تاریخ بحرین ریشه دارد و نمی‌توان به آن دست درازی یا بر سر آن سازش کرد.

این ائتلاف به اداره اوقاف بحرین نسبت به تحمیل عقاید خود بر مراسم عزای حسینی و مداخله در امور دینی هشدار داد.

فعالان بحرینی روز شنبه اعلام کرده بودند که مسئولان رژیم آل خلیفه پلاکاردها و پرچم‌های مربوط به مراسم عزاداری ماه محرم را که توسط شیعیان بحرین در آستانه این ماه برافراشته شده بود جمع آوری کردند.

انتهای پیام

کد N986144

وبگردی