آفتاب

عراق از دریافت چند پهپاد مسلح برای جنگ با داعش خبر داد

عراق از دریافت چند پهپاد مسلح برای جنگ با داعش خبر داد

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که چند فروند هواپیمای بدون سرنشین مسلح به موشک برای استفاده در جنگ علیه داعش دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت دفاع عراق در سایت اینترنتی خود تصاویری از یکی از این پهپادها را منتشر کرد و از آغاز بهره‌برداری از آنها در پایگاه هوایی الکوت واقع در 160 کیلومتری جنوب شرق بغداد خبر داد.

در برخی از این تصاویر، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق را در حال بازدید از این پهپاد مسلح که امکان پرتاب بیش از یک موشک در هر بار پرواز را دارد، دیده می‌شود.

العبیدی در این رابطه گفت: این پهپادها نقش بزرگ و موثری در نبرد علیه گروه تروریستی داعش خواهد داشت.

دولت عراق هنوز نام کشوری که این هواپیماها را در اختیارش قرار داده اعلام نکرده است و جزئیات طرحی که بر اساس آن بغداد به نوع مسلح این پهپادها دست یافته، مشخص نیست.

کشورهای اندکی در جهان از پهپادهای مجهز به موشک استفاده می‌کنند و به دلیل پیچیده بودن تکنولوژی این نوع از جنگ‌افزارها استفاده از آنها در هدف قرار دادن اهداف زمینی با دشواری‌های بسیاری مواجه است.

در حالی که دولت بغداد از دریافت این هواپیماهای بدون سرنشین خبر داده که نیروهای این کشور در اطراف شهرهای الرمادی و الفلوجه در استان الانبار واقع در غرب بغداد نبردهایی را برای بازپس گیری مناطق تحت تصرف داعش آغاز کرده‌اند.

در تابستان سال جاری عراق ضمن توافقی که چند سال قبل با آمریکا امضا کرده بود چهار فروند جنگنده اف 16 از این کشور دریافت کرد.

انتهای پیام

کد N986086

وبگردی