آفتاب

اتها‌م‌زنی رهبر اپوزیسیون پاکستان علیه نواز شریف و خانواده‌اش

اتها‌م‌زنی رهبر اپوزیسیون پاکستان علیه نواز شریف و خانواده‌اش

رهبر اپوزیسیون پاکستان، نخست‌وزیر این کشور را به کسب 60 میلیون دلار از طریق تجارت شکر با هند در دهه 1990 میلادی متهم کرد؛ اتهامی که از سوی نخست‌وزیر پاکستان رد شده و اعلام کرده رهبر اپوزیسیون را به خاطر اتهام‌زنی به دادگاه می‌کشاند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، عمران خان، رهبر حزب اپوزیسیون "تحریک انصاف" در کنفرانس خبری با انتقاد از نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان گفت: خانواده شریف به اسم دولت اسلام‌آباد در حال توسعه تجارت خود در چین و هند هستند که واقعاً مایه تاسف است.

وی مدعی شد: حسین نواز، پسر نواز شریف با تجار هندی دیدار می‌کند تا تجارت خانواده‌اش را توسعه دهد. در نتیجه خانواده شریف در حال تضعیف پاکستان هستند.

رهبر حزب «تحریک انصاف» در ادامه ادعا کرد: نواز شریف در دهه 1990 میلادی از طریق تجارت شکر با هند 60 میلیون دلار درآمد کسب کرده است. خانواده شریف پس از به قدرت رسیدن 140 میلیارد روپیه از طریق اقدامات غیرقانونی به دست آورده‌اند. چطور نخست‌وزیر می‌تواند تجارت خانوادگی‌اش را به بهای کشورش رونق بخشد؟

این در حالی است که سخنگوی نواز شریف ضمن رد ادعاهای عمران خان اعلام کرد، رهبر اپوزیسیون را به دادگاه می‌کشاند.

وی افزود: خانواده شریف اتهامات عمران خان را رد کرده و علیه وی دست به اقدام قانونی خواهند زد تا او را در دادگاه رسوا کنند.

عمران خان درباره «مجرای اقتصادی چین- پاکستان» گفت، ابتدای عمل چنین با هدف کاهش فقر در بخش‌های شرقی توسعه‌نیافته کشورش صورت گرفته است. اگرچه پاکستان باید از این ابتکار عمل نهایت استفاده را ببرد اما متاسفانه خانواده شریف با توجه به توسعه تجارت خانوادگیشان مسیر مجرای اقتصادی چین- پاکستان را عوض کرده و به سمت پنجاب تغییر داده‌اند.

انتهای پیام

کد N985747

وبگردی