آفتاب

اتحادیه اروپا به دنبال تعلیق تحریمها علیه بلاروس

اتحادیه اروپا به دنبال تعلیق تحریمها علیه بلاروس

منابع خبری در اروپا به خبرگزاری فرانسه گفتند، اتحادیه اروپا آماده تعلیق تحریمهایش علیه دولت بلاروس در پی اقدام این دولت در آزادی آخرین بخش از زندانیان سیاسی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این منابع خبری اروپایی اعلام کردند، تصمیم گیری درباره این اقدام پیش از 31 اکتبر که قرار است در آن تدابیر اتخاذ شده علیه بلاروس منقضی شده و پس از آن یا تمدید یا لغو شود، گرفته خواهد شد.

همچنین یکی از این منابع خبری اظهار کرد، این تصمیم در عین حال مشروط به برگزاری بدون حادثه انتخابات در بلاروس در روز یکشنبه و صلح آمیز بودن دوره بعد از آن خواهد بود.

انتظار می رود در این انتخابات الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس برای پنجمین بار به ریاست جمهوری برسد.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا به خبرگزاری فرانسه گفت: این اقدام ما پاسخی به اقدام لوکاشنکو خواهد بود که تابستان امسال زندانیان سیاسی را در این کشور آزاد کرد.

این تحریمها شامل ممنوعیت سفر و بلوکه شدن دارایی ها علیه لوکاشنکو و حدود 170 تن دیگر از مقام های بلاروس و 14 گروه این کشور هستند.

یک منبع اروپایی همچنین گفت : تعلیق این تحریمها یک پیام سیاسی به لوکاشنکو خواهد بود.

یک دیپلمات دیگر اتحادیه اروپا نیز تاکید کرد، اروپا از نزدیک ناظر است تا ببیند انتخابات روز یکشنبه بلاروس بدون حادثه و در فضایی قابل پذیرش انجام خواهد شد یا خیر.

وی که نام خود را فاش نساخت ادامه داد: این بدان معنا است که در جریان انتخابات مقامهای مخالفان دستگیر نشوند، خشونتی رخ ندهد و به مطبوعات حمله نشود.

انتهای پیام

کد N985480

وبگردی