آفتاب
در دیدار با هماهنگ‌کننده عملیات ائتلاف ضد داعش؛

بارزانی: همکاری روسیه و آمریکا نتایج مهمی را در جنگ با داعش رقم خواهد زد

بارزانی: همکاری روسیه و آمریکا نتایج مهمی را در جنگ با داعش رقم خواهد زد

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که همکاری میان روسیه و ائتلاف آمریکایی ضد داعش نتایج مثبت و مهمی را در جنگ علیه تروریست‌ها رقم خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: جنگ علیه داعش و ریشه کن‌ کردن این گروه از منطقه باید اولویت همگان باشد وگرنه تمامی مردم جهان در معرض مشکلات بزرگی قرار می‌گیرند.

وی در دیدار با جان آلن، هماهنگ کننده ائتلاف ضد داعش و هیات همراه وی در اربیل گفت: همکاری میان روسیه و ائتلاف ضد داعش نتایج مهم و مثبتی در جنگ علیه داعش را محقق خواهد کرد.

بارزانی در ادامه نسبت به پیامدهای عدم همکاری روسیه و آمریکا در جنگ با داعش هشدار داد و گفت این مساله همگان را با خطر مواجه خواهد کرد.

در این دیدار که با حضور استوارت جونز، سفیر آمریکا در عراق و کنسول این کشور در اربیل و جمعی از فرماندهان نظامی و مشاوران ارتش آمریکا برگزار شد، بارزانی هیات آمریکایی را در جریان عملکرد پیشمرگ‌ها و دستاوردهایشان در جنگ علیه تروریسم قرار داد و گفت:پیشمرگ‌ها در راه وطن فداکاری‌ها و جان‌نثاری‌های زیادی کرده‌اند و همچنان با روحیه‌ای بالا علیه تروریسم می‌جنگند.

دو طرف در این دیدار درباره اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه به ویژه سوریه، عراق و جنگ علیه تروریسم و نیز موضوع مشارکت نظامی روسیه در جنگ علیه داعش در سوریه گفتگو کردند.

جان آلن نیز بر حمایت آمریکا و ائتلاف از پیشمرگ‌ها تاکید کرد.

روسیه اخیرا حملات هوایی را در سوریه علیه تروریست‌ها آغاز کرده است؛ حملاتی که به منهدم شدن پایگاه‌های تروریست‌ها و کشته شدن تعداد زیادی از آن‌ها انجامیده است. مسکو اعلام کرده که اگر بغداد درخواست کند این حملات را در عراق نیز انجام خواهد داد.

انتهای پیام

کد N985387

وبگردی