آفتاب

وعده ارتش یمن به غافلگیری دشمن/ "باب المندب در اختیار ماست"

وعده ارتش یمن به غافلگیری دشمن/ "باب المندب در اختیار ماست"

سخنگوی ارتش یمن با بیان اینکه تبلیغات دولت مستعفی مبنی بر در کنترل داشتن تنگه "باب المندب" ادعایی بیش نیست خاطرنشان کرد: به زودی شاهد اتفاقاتی در یمن خواهیم بود که قلب‌ها را از حرکت بازمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرف لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در مصاحبه با شبکه المنار لبنان اعلام کرد: تلاش‌های زیادی برای اشغال تنگه باب المندب صورت گرفته است اما دولت مستعفی و گروه‌های ائتلاف همواره در تلاش‌هایشان شرکت خوردند و همین باعث شده خالد بحاح، نخست وزیر مستعفی یمن و اعضای دولتش در یکی از روستاهای اطراف مستقر شده و مدعی شوند که این تنگه در کنترل آنهاست.

وی افزود: آنها هرگز موفق نشدند که به باب المندب برسند. دو روز قبل یکی از ناوچه‌های ائتلاف با اصابت موشکی پس از دو ساعت از هدف گیری‌اش در آب‌های باب المندب غرق شد و این اولین بار نیست که این اتفاق می‌افتد بلکه برای سومین بار است که ناوچه‌های دشمن هدف گرفته و در آب غرق می‌شوند.

در خصوص اوضاع "عدن" نیز سخنگوی ارتش یمن گفت: در عدن درگیری برای منافع میان القاعده، داعش و جنبش‌های جنوبی ادامه دارد و تلاشی که برای ترور خالد بحاح صورت گرفت از سوی القاعده و با سوء‌استفاده از رقابت موجود میان وی و منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن بود.

شرف لقمان همچنین تاکید کرد: بارقه‌های پیروزی در افق یمن دیده نمایان شده است و به زودی شاهد اتفاقاتی خواهیم بود که قلب‌ها را از حرکت بازمی‌دارد.

وی خطاب به عربستان و نیروهای ائتلاف عربی نیز گفت: ما از جنگ مردانه استقبال می‌کنیم. زنان و کودکانمان را رها کنید و لدانید هرچقدر بیشتر به کشتار زنان و کودکان ما روی بیاورید استراتژی‌هایمان را در حملات بیشتر خواهیم کرد.

شرف لقمان در ادامه به افزایش توطئه‌چینی‌های امارات و عربستان اشاره کرد و ترور خالد بحاح را نمونه آشکار این مساله دانست و گفت: ارتش یمن این امکان را دارد که در صورت لزوم از سامانه‌هایی که عربستان قدرت شناسایی و یا حتی آزمودن آن را ندارد استفاده کند.

وی به ادعای ائتلاف درباره ورود به شهر مارب و انتقال از آن به صنعاء ظرف 48 ساعت اشاره کرد و گفت: امروز 40 روز است که ما وارد مأرب شده‌ایم و نیروهای ائتلاف به رغم داشتن انواع سلاح‌های مدرن و پوشش هوایی آپاچی‌ها و اف16‌ها هنوز به دستاوردی نرسیدند و تلفات شدید به ارتش امارات این کشور را وادار کرده نیروهایش را تدریجا از جبهه‌های جنگ عقب بکشد.

سخنگوی ارتش یمن در ادامه اعلام کرد که در روزهای اخیر نیروهای ائتلاف ده‌ها حمله هوایی را با سلاح‌های بین المللی ممنوعه از جمله بمب‌های فسفری و خوشه‌ای در یمن استفاده کرده که این خود کشتار جمعی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N985260

وبگردی