آفتاب
جلیلی مطرح کرد،

بار روانیِ تاخیر در اجرای برجام بر عهده مجلس است

بار روانیِ تاخیر در اجرای برجام بر عهده مجلس است

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات تاخیر در اجرای برجام گفت که بار روانی این تاخیر در حوزه داخلی بر عهده مجلس است.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا عنوان کرد: زمان شروع گام‌های توافق‌نامه بر اساس خودِ توافقنامه و قطعنامه مشخص شده است. درحال حاضر آمادگی 1+5 برای اجرای توافقنامه اعلام شده است، اما از سوی دیگر این فرآیند رسیدگی به برجام چه در کمیسیون ویژه و چه در مجلس در حال رفت و آمد است.

او ادامه داد: به عبارت دیگر الان 1+5 منتظر است که جمهوری اسلامی وضعیت خود را روشن کند. در جمهوری اسلامی هم همه منتظرند ببینند مجلس چه تصمیمی می‌گیرد. لذا این تاخیر،‌ بارِ روانی افکار عمومی در حوزه داخلی را برعهده مجلس و در حوزه بین‌المللی بر دوش جمهوری اسلامی گذاشته است. از این رو هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کنیم و تصمیم بگیریم، بار روانی ناشی از شرایط روانی را کم خواهد کرد.

جلیلی به طرح یک فوریتی برجام نیز اشاره و تصریح کرد: بر اساس این طرح، چارچوب‌ها را به گونه‌ای به دولت اعلام خواهیم کرد که دولت در عین حال که آزادی عمل برای اجرای توافقنامه داشته باشد، رعایت اصول و موازینی را هم که باید رعایت شود مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام

کد N985127

وبگردی