آفتاب

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: تنها استعدادیابی کافی نیست

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: تنها استعدادیابی کافی نیست

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک از جوان‌گرایی تیم ملی در سال آینده خبر داد و گفت: با پشتوانه‌سازی که در ژیمناستیک صورت گرفته، دیگر تیم ملی محدود به چند نفر نخواهد بود.

محمد آذرپی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا اظهار کرد: با استعدادیابی خوبی که فدراسیون طی سال‌های اخیر در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید ژیمناستیک انجام داده است، روند رو به رشدی در این زمینه داشتیم به طوری که سال آینده و پس از برگزاری مسابقه‌های قهرمانی جوانان آسیا، تیم ملی ژیمناستیک جوان خواهد شد و اکثر این جوانان به تیم ملی بزرگسالان خواهند رسید.

آذرپی در ادامه گفت: در گذشته به دلیل عدم استعدادیابی در فدراسیون، تیم ملی تنها به چند تک ستاره از جمله هادی خناری نژاد، سعیدرضا کیخا و محمد رمضان‌پور خلاصه شده بود و پشتوانه‌های خوبی به‌ویژه در اسباب خرک حلقه، دارحلقه، بارفیکس، حرکات زمینی و پارالل نداشتیم تا جایگزین‌های خوبی برای این نفرات باشند.اکنون اما با پشتوانه‌سازی خوبی که فدراسیون انجام داده، امیدوارم این خلاء به زودی مرتفع شود و بتوانیم ژیمناست‌های خوبی را در این اسباب به تیم ملی بزرگسالان تزریق کنیم.

آذرپی با بیان اینکه ژیمناستیک برای رشد نیاز به تحول دارد نیز خاطرنشان کرد: این تحول زمانی خود را نشان می‌دهد که ما در اسباب، حداکثر چند مهره خوب داشته باشیم و ژیمناستیک خود را از تک ستاره بودن در یک وسیله خارج کنیم. قطعا تا زمانی که ما در هر وسیله دو تا سه ژیمناست مطرح و خوب نداشته باشیم، روند رو به رشدی در ژیمناستیک نخواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی بزرگسالان در ادامه گفت‌وگوی خود با ایسنا به عدم برگزاری لیگ برتر ژیمناستیک اشاره کرد و افزود: برگزار نشدن لیگ برتر ژیمناستیک در سال‌های گذشته و امسال، شرایط نامناسبی را برای این رشته رقم زده است به طوری که اکثر ژیمناست‌ها به خاطر برگزار نشدن لیگ برتر، انگیزه خود را برای ادامه کار از دست داده‌اند. امیدوارم وزارت ورزش نگاه ویژه‌تری نسبت به ژیمناستیک داشته باشد و با حمایت کردن از فدراسیون مسیر راه اندازی لیگ برتر را برای فدراسیون هموارتر کند.

آذرپی تصریح کرد: نمی‌توانیم به ورزشکار تیم ملی بگوییم بدون عقد قرارداد مالی در لیگ برتر ژیمناستیک حضور داشته باشد. به هر صورت ورزشکار تنها از طریق لیگ برتر است که می‌تواند امرار معاش کند اما نمی‌توانیم یک ژیمناست را مجاب کنیم که به صورت جسمانی و بدون قرارداد در لیگ شرکت کند تا شرایط بدنی خود را برای مسابقه‌ها آماده نگه دارد.

وی همچنین افزود: تنها استعدادیابی در ژیمناستیک کافی نیست، حفظ و نگهداری آن‌ها هم مهم است. در گذشته نیز استعداهای خوبی در ژیمناستیک داشتیم که به دلیل عدم حمایت و سرمایه‌گذاری به راحتی از دست دادیم. اگر در شرایط کنونی نیز نتوانیم این معضل را برطرف کنیم، قطعا شاهد لطمه خوردن ژیمناستیک خواهیم بود.

آذرپی در پایان پیرامون انتقادات اخیر خدادادی و اینکه گفته می‌شود به دلیل مخالفت سرمربی تیم ملی او شرایط مشخصی برای حضور در تیم ملی ندارد هم گفت: من نه تنها با خدادادی بلکه با هیچ ژیمناست دیگری مشکل خاصی ندارم ولی در صورتی که او بتواند مشکل خود را با فدراسیون ژیمناستیک برطرف کند، با شرکت در انتخابی تیم ملی می‌تواند دوباره پیراهن تیم ملی را بر تن کند.

انتهای پیام

کد N984457

وبگردی