آفتاب
اراکی:

دلسوزترین جمعیت به حال جامعه اسلامی علما هستند

دلسوزترین جمعیت به حال جامعه اسلامی علما هستند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که «دلسوزترین افراد به سرنوشت جامعه اسلامی علما هستند» گفت: علما می‌توانند نقش مهمی در رهبری جامعه اسلامی و اتحاد جهان اسلام ایفا کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که «دلسوزترین افراد به سرنوشت جامعه اسلامی علما هستند» گفت: علما می‌توانند نقش مهمی در رهبری جامعه اسلامی و اتحاد جهان اسلام ایفا کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله محسن اراکی که در رأس هیئتی به پاکستان سفر کرده است، در بازدید از حوزه علمیه اهل سنت نظیریه اسلام آباد طی سخنانی با اشاره به آیه 9 سوره صف «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»، اظهار کرد: این آیه کریمه دو تا از مهمترین تکالیف مسلمین را معین کرده است که مسلمین ملکف به این دو تکلیف مهم هستند تکلیف اول این است که اسلام حقیقی که عین عدل است را پیاده کنند و دوم، برای اینکه این عدل در سراسر جهان حکمفرما شود باید جامعه اسلامی متحد شود تا بتواند این عدل را در سراسر جهان گسترش دهد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: برای برقرای دین خدا در سراسر جهان، جامعه اسلامی باید واحد شود و اگر واحد شود تبدیل به برترین قدرت جهان می‌شود و آن وقت است که می‌تواند اسلام را در سراسر جهان پیاده کند، به همین دلیل است که دشمنان اسلام یعنی کشورهای غربی تلاش کرده‌اند که جامعه اسلامی را تقسیم و پاره پاره کنند برای نمونه آنها کشور عثمانی را به کشورهای کوچک‌تری نظیر لبنان، سوریه، فلسطین، ترکیه، عراق، اردن، عربستان و ... تقسیم کردند.

وی افزود: در شبه قاره هند نیز اکثریت با مسلمین بود و صدها سال مسلمانان بر این منطقه حکومت می‌کردند اما برای اینکه دشمنان قدرت مسلمین را از بین ببرند آن را به کشورهای کوچکتری (هند، پاکستان، و بنگلادش) تقسیم کردند. مسلمین در هند در اقلیت قرار گرفتند و سپس هند و پاکستان را به جان هم انداختند و الان می‌بینیم که مسلمانان این منطقه ضعیف شده‌اند.

اراکی اظهار کرد: الان هم دشمنان اسلام سعی دارند تا برخی کشورهای اسلامی نظیر عراق و یمن را تجزیه و به کشورهای کوچکتری تقسیم کنند تا قدرت مسلمین را کاهش دهند اینها همه از توطئه‌های دشمنان اسلام است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: مهمترین وظیفه ما این است که در برابر این توطئه‌ها بایستیم و کشورهای اسلامی را به اتحاد با یکدیگر دعوت کنیم.

وی افزود: اگر پاکستان، ایران، افغانستان، ترکیه، عراق و سایر کشورهای اسلامی با هم متحد شوند و مثل کشورهای اروپایی یک اتحادیه واحد تشکیل دهند، به قدرت اول جهان تبدیل می شوند.

اراکی با بیان این‌که «نقش علما در زمینه ایجاد وحدت اساسی است» گفت: ما این آمادگی را داریم که رفت و آمدها میان حوزه‌های علمیه پاکستان و حوزه‌های علمیه ایران برقرار کنیم تا علما بیشتر با هم آشنا شوند زیرا دلسوزترین جمعیت به حال جامعه اسلامی علما هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: علما می‌توانند نقش مهمی در رهبری جامعه اسلامی و اتحاد جهان اسلام ایفا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد این سفر آغازگر همکاری فعال میان حوزه‌های علمیه پاکستان و ایران باشد و اگر علمای ایران و پاکستان با هم متحد شوند می‌توانند جهان اسلام را متحد کنند.

اراکی در پایان اظهار کرد: در قم سلسله نشست‌هایی با علمای شیعه و اهل سنت کشورهای مختلف اسلامی برگزار می‌شود امیدوار هستیم در آینده شاهد حضور علمای پاکستان در ایران باشیم تا پیرامون مسائل جهان اسلامی و وحدت امت اسلامی با هم گفتگو و تبادل نظر کنیم.

انتهای پیام

کد N984250

وبگردی