آفتاب
حسینعلی امیری:

آموزش عوامل اجرایی انتخابات از برنامه‌های مهم وزارت کشور است

آموزش عوامل اجرایی انتخابات از برنامه‌های مهم وزارت کشور است

قائم مقام وزیر کشور بر ضرورت زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، حسینعلی امیری در حاشیه دومین همایش آموزشی، توجیهی و منطقه‌ای استانداران، فرمانداران و بخشداران استان‌های گیلان، زنجان و قزوین در جمع اصحاب رسانه با بیان این‌که «تمهیدات و مقدمات لازم برای برگزاری پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شده است» گفت: آموزش عوامل اجرایی برگزاری انتخابات از برنامه‌های مهم وزارت کشور است.

وی با بیان این‌که «براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 30 استان کشور به صورت منطقه‌بندی جهت برگزاری همایش‌های توجیهی منطقه‌ای دسته‌بندی شده‌اند» اضافه کرد: در این آموزش‌ها دست اندرکاران انتخابات و مدیران اجرایی آموزش‌های لازم را برای برگزاری انتخابات فرا می‌گیرند.

امیری ادامه داد: در همایش مذکور در گیلان که با حضور مجریان انتخابات دو استان قزوین و زنجان به میزبانی در گیلان در حال برگزاری است، 200 نفر از متصدیان انتخابات به مدت دو روز در برنامه‌های آموزشی انتخابات حضور دارند.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به جان‌باختگان تعدای از حجاج بیت‌الله‌الحرام در حادثه منا تصریح کرد: از همان ساعات وقوع حادثه، براساس مصوبه دولت ستادی در وزارت کشور شکل گرفت، تا اقدامات لازم برای انتقال اجساد مطهر به کشور را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس ابلاغ برگزاری مراسم تشییع و تدفین و همچنین بزرگداشت کبوتران سفید توسط استانداران صورت می‌گیرد.

امیری گفت: تعدادی از پیکرهای مطهر به کشور انتقال داده شده اما تعدادی مفقودی و شناسایی نشده وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: حادثه منا برای مسلمین جهان بسیار دلخراش بود و این غم به راحتی از دل‌های مسلمانان زدوده نخواهد شد.

انتهای پیام

کد N984178

وبگردی