آفتاب
نماینده مردم شهرضا:

رژیم آل سعود در منا سقوط می‌کند

رژیم آل سعود در منا سقوط می‌کند

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: پذیرش این مسئله که فاجعه منا یک سناریوی از پیش تعیین شده برای کشتار حجاج بوده باشد، دور از ذهن و غیرقابل پذیرش است، اما دولت عربستان باید مسئولیت کم‌کاری خود را بپذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان در شهرضا، عوض حیدرپور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت عربستان در منا سقوط خواهند کرد و این رژیم با علم به این مسئله فضای فیزیکی این منطقه را طوری تغییر داده که امکان مقابله با شورش‌های احتمالی وجود داشته باشد.

وی با بیان این‌که «دولت عربستان باید مسئولت قصور و کوتاهی خود را بپذیرد»، ابراز عقیده کرد: امکان ربوده شدن حجاج مفقود در فاجعه منا نیست. پذیرش و اعلام این مسئله غیرقابل توجیه است و شرایط بسیار سختی را برای خانواده‌های مفقودین ایجاد می‌کند. تشخیص حجاجی که هنوز شناسایی نشده‌اند، از طریق آزمایش DNA انجام خواهد شد.

وی هم‌چنین درباره سرنوشت غضنفر رکن‌آبادی، دیپلمات ایرانی که جزء حجاج مفقود شده است، اظهار کرد: بنا بر اظهار نظر خانواده وی، رکن آبادی ربوده شده است.

حیدرپور در جلسه کارگروه صنعت و اشتغال شهرضا نیز اظهار کرد: اقتصاد کشور نیازمند یک جراحی بزرگ است و ممکن است در سال‌های آتی با رکود بالا همراه باشد، از همین جهت باید از هم‌اکنون زیر ساخت‌های صنایع برای حفظ ظرفیت موجود تقویت شود.

وی افزود: تجربه نشان داده جمعیت 300 تا 400 میلیون نفری کشورهای همسایه ایران بازار مناسبی برای عرضه محصولات ساخت ایران است و از این جهت باید با استفاده از تکنیک‌های مدرن نسبت به تولید و بازاریابی محصولات اقدام شود.

وی تأکید کرد: یکی از اقدامات لازم برای توسعه صنایع شهرستان، افزایش اختیارات مسؤولان مالی در شهرضاست تا صاحبان صنایع مجبور نباشند برای اخذ امتیازات لازم به اصفهان یا تهران مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N983710

وبگردی