آفتاب

عریقات: نتانیاهو با سوء استفاده از اوضاع منطقه، قصد اشغال قدس را دارد

عریقات: نتانیاهو با سوء استفاده از اوضاع منطقه، قصد اشغال قدس را دارد

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: نتانیاهو با اقداماتی که در راستای تقسیم قدس و بازداشت و قتل فلسطینیان در پیش گرفته، در واقع جنگی گسترده و فراگیر را علیه فلسطین آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای "الحیاه" اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل با اقداماتی که در راستای تقسیم قدس، تخریب خانه‌های فلسطینیان، بازداشت و قتل آنها انجام می‌دهد، در واقع جنگی "فراگیر" علیه فلسطینیان آغاز کرده است.

عریقات تاکید کرد: نتانیاهو تلاش می‌کند از غفلت و بی‌توجهی کشورهای عربی نسبت به مساله فلسطین سوءاستفاده کرده و نقشه خود برای تشکیل "کشور یهود" و اشغال کامل قدس را محقق سازد.

دبیرکل کمیته اجرایی فلسطین اظهار داشت: جامعه جهانی باید برای توقف اقدامات «اسرائیل» و دور ساختن جوانان از دایره خشونت‌ها و کشته شدن‌شان، وارد عمل شود.

وی تاکید کرد: این نتانیاهو است که با اصرارش بر ادامه ساخت شهرک‌ها و افزایش بازداشت‌ها، باعث توقف مذاکرات صلح میان دو طرف شد.

عریقات با اشاره به تصمیم کمیته اجرایی ساف برای اعزام تعدادی از گروه‌های فلسطینی به غزه جهت دیدار با حماس و درخواست همکاری و مشارکت همه گروه‌ها در کابینه وحدت ملی گفت: ما باید متعهد شویم چراکه اگر خودمان یکدیگر را یاری نکنیم و درگیری‌ها و اختلافات را کنار نگذاریم، هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند به ما کمک کند.

انتهای پیام

کد N983491

وبگردی