آفتاب

سفر قریب الوقوع هیات ساف به غزه برای مذاکره با حماس

سفر قریب الوقوع هیات ساف به غزه برای مذاکره با حماس

یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد هیاتی رسمی از این کمیته به زودی در غزه با مقامات حماس دیدار و درباره مسائل موجود در کرانه باختری و غزه گفتگو می‌کنند. این در حالی است که سخنگوی حماس تاکید کرد هنوز این جنبش به صورت رسمی در جریان این دیدار قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از ، غسان الشکعه، یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تاکید کرد این کمیته قصد دارد به زودی هیاتی را برای بررسی مسائل منطقه و از جمله تشکیل دولت وحدت ملی و تعیین دقیق زمان انتخابات در غزه دیداری با حماس داشته باشد.

الشکعه با اشاره به اینکه کمیته اجرایی ساف صائب عریقات، دبیرکل خود را مسئول برگزاری این دیدار کرده، افزود: ما در این دیدار تمامی مشکلات را بررسی کرده و طرح آتی را طبق شرایطی که پیش می‌آید، ارائه می‌کنیم.

عریقات نیز گفت: عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که تاکنون تماس‌هایی با جنبش حماس برای هماهنگی تاریخ این دیدار داشته،‌ ریاست هیات مذکور را نیز را بر عهده خواهد داشت.

کمیته اجرایی ساف روز سه‌شنبه در رام الله نشستی به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای این موضوع داشت و قرار شد که این سفر به زودی انجام شود.

در مقابل حماس این مساله که سفر هیات ساف به غزه به شکل رسمی به آنها ابلاغ شده باشد را تکذیب کرد.

سامی ابوزهری، سخنگوی حماس در گفتگویی مطبوعاتی تاکید کرد این موضوع هنوز به صورت رسمی به جنبش ابلاغ نشده است و حماس بر این باور است که در مرحله کنونی باید حمایت از ساکنان کرانه باختری و قدس و کمک به آنها برای مقابله با "جنایات اسرائیل" در اولویت باشد و آنچه ساکنان غزه نیاز دارند اینگونه دیدارها نیست بلکه قطعنامه‌هایی جدی با هدف پایان رنج و سختی‌هایشان است.

انتهای پیام

کد N983443

وبگردی