آفتاب

سناتور آمریکایی: واشنگتن بودجه آموزش مخالفان سوری را به پناهجویان اختصاص دهد

سناتور آمریکایی: واشنگتن بودجه آموزش مخالفان سوری را به پناهجویان اختصاص دهد

یکی از سناتورهای آمریکایی گفت، بهتر است آمریکا پولی را که برای برنامه آموزش و تجهیز مخالفان در سوریه اختصاص داده، برای اسکان پناهجویان و سایر کمک‌های بشردوستانه استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "کریس مورفی"، نماینده مجلس سنای آمریکا درباره برنامه 500 میلیون دلاری آمریکا گفت: من به دولت پیشنهاد دادم این پول را برای اسکان پناهجویان و کمک به آنها استفاده کند.

مورفی یکی از مهم‌ترین حامیان پایان برنامه آموزش و تجهیز مخالفان سوری است. برنامه آموزش و تجهیز مخالفان سوری بیش از یک‌سال است که در حال اجراست و تاکنون به آموزش تنها چندین تن منجر شده است.

این سناتور آمریکایی معتقد است، آمریکا بهتر بود تا این نیم میلیارد دلار را برای رسیدگی به بحران بشردوستانه سوریه اختصاص می‌داد.

سازمان ملل برآورد کرده است بیش از شش میلیون پناهجوی سوری نتیجه جنگ داخلی در این کشور هستند.

در این میان به گفته آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا، این کشور تاکنون 4.5 میلیارد دلار به کمک‌های بشردوستانه به سوریه اختصاص داده است.

مورفی در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: نگرانی من از ابتدا این بود که ما در نهایت ناخواسته در مسیری قرار بگیریم که هم کمک‌های بشردوستانه ارائه دهیم و هم از گروه‌های تروریستی همچون القاعده حمایت کنیم. من متاسفم که نگرانی من به حقیقت تبدیل شد.

براساس برخی گزارش‌ها، مبارزان آموزش دیده سوری اکنون موضع خود را تغییر داده و در کنار داعش یا جبهه النصره می‌جنگند.

انتهای پیام

کد N983203

وبگردی