آفتاب

آمریکا از شهروندانش خواست افغانستان را ترک کنند

آمریکا از شهروندانش خواست افغانستان را ترک کنند

ساعاتی بعد از آنکه شبه نظامیان طالبان دست به یک حمله دیگر در روز سه شنبه در پایتخت افغانستان زدند سفارت آمریکا در این کشور به آمریکایی‌ها نسبت به سفر به این کشور هشدار داد و همچنین به شهروندانی که در افغانستان به سر می‌برند توصیه کرد، این کشور را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از اکسپرس تریبیون، سفارت آمریکا در افغانستان در هشداری که در وبسایت خود منتشر کرد، نوشت: به شهروندان آمریکایی که به افغانستان سفر کرده یا در این کشور اقامت دارند توصیه می‌شود که افغانستان را ترک کنند.

این هشدارها چند ساعت بعد از آن مطرح شدند که طالبان دست به یک حمله دیگر در پایتخت افغانستان زد که در جریان آن سه بمبگذار به مهمانخانه محل حضور یک قانونگذار سابق افغان در منطقه دارالامان در نزدیکی سفارت روسیه حمله کردند.

در پیام هشدارآمیز سفارت آمریکا در افغانستان آمده است: وضعیت امنیتی در افغانستان شدیدا بی‌ثبات است و تهدید علیه همه شهروندان آمریکایی در این کشور شدید است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سفارت آمریکا در افغانستان قویا از شهروندان آمریکایی که قصد ماندن در افغانستان را دارند می‌خواهد در طرح‌های امنیت شخصی خود بازنگری کنند، اقدامات مناسب به منظور بهبود ایمنی شخصی خود صورت دهند و از اتفاقات محیط اطراف خود مطلع بوده و آخرین اخبار را از رسانه‌های محلی دنبال کنند و سطح بالای هوشیاری خود را حفظ کنند.

انتهای پیام

کد N983183

وبگردی