آفتاب

ادامه حمله صهیونیست‌ها به منازل فلسطینی‌ها/رایزنی نتانیاهو با مصر و اردن

ادامه حمله صهیونیست‌ها به منازل فلسطینی‌ها/رایزنی نتانیاهو با مصر و اردن

به دنبال تظاهرات گسترده مردم فلسطین در کرانه باختری، نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (چهارشنبه) با یورش به منازل فلسطینی‌ها در شهر نابلس و الخلیل تعداد زیادی از آن‌ها را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که از صبح سه‌شنبه تاکنون حدود 200 فلسطینی طی درگیری با نیروهای رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری زخمی و دچار حالت خفگی شدند. دو فلسطینی نیز به ضرب گلوله واقعی نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شدند و حال آن‌ها وخیم است.

همچنین درگیری‌های زیادی میان نیروهای رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در قدس رخ داد.

فلسطینی‌ها روز سه شنبه تظاهرات گسترده‌ای را در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

هزاران فلسطینی نیز جنازه نوجوان 13 ساله فلسطینی را که به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی شهید شده بود، تشییع کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی مناطق "الثوری" و "جبل المکبر" در قدس را محاصره کرده و منازل سه شهید از شهدایی که دست به عملیات علیه شهرک نشینان زدند، ویران کردند.

علاوه بر این نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (چهارشنبه) به منازل فلسطینی‌ها در شهر نابلس و شهر الخلیل در کرانه باختری یورش برده و تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند.

همچنین صدها شهرک نشین مسیر بین نابلس و قلقیلیه در شمال کرانه باختری را بستند و به سمت خودروهای فلسطینی‌ها سنگ پرتاب کردند. همزمان با مستقر شدن تعداد زیادی از نیروهای اسرائیلی شهرک نشینان مسیر بین نابلس و رام الله را نیز بستند.

کرانه باختری در روزهای اخیر و با یورش مکرر شهرک نشینان به مسجد الاقصی و تجاوزات مکرر اسرائیلی‌ها با موجی از خشونت و درگیری روبروست.

فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی سال 1948 نیز در همبستگی با قدس و کرانه باختری دست به تظاهرات گسترده زدند.

صدها نفر از ساکنان شهر یافا نیز روز سه شنبه در محکومیت جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس و کرانه باختری تظاهرات کردند که این تظاهرات در نتیجه حمله نظامیان صهیونیستی به درگیری شدیدی کشیده شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تظاهرات کنندگان که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، با سر دادن شعارهایی سیاست‌های نژاد پرستانه دولت بنیامین نتانیاهو علیه ساکنان قدس و کرانه باختری را به شدت محکوم کرده و اقدام به آتش زدن خودروهای پلیس و پرتاب سنگ به سمت آنها کردند.

عناصر پلیس رژیم صهیونیستی به شرکت کنندگان در این تظاهرات حمله کرده و به سمت آنها گلوله، گاز اشک آور و نارنجک‌های صوتی شلیک کرده و چندین نفر را هم بازداشت کردند.

شماری از یهودیان نیز در این تظاهرات شرکت داشتند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در درگیری‌های روز سه شنبه در شهر یافا 3 نفر از عناصر آن زخمی شده‌اند.

همچنین جمعیت‌های تندروی یهودی صبح سه شنبه در میان تدابیر گسترده امنیتی پلیس صهیونیستی از طریق دروازه باب المغاربه وارد مسجد الاقصی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، رژیم صهیونیستی در همین حال به محاصره مسجد الاقصی در دهمین روز متوالی ادامه می‌دهد و مانع از ورود مردان زیر 50 سال به این مسجد می‌شود و کارت‌های شناسایی زنان را هم توقیف می‌کند.

همچنین نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رایزنی با اردن و مصر و چندین طرف دیگر با هدف خاموش کردن شعله‌های انتفاضه ملت فلسطین خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنیامین نتانیاهو در جریان بازدید از محل عملیات بیت فوریک در نابلس مدعی شد: ما به هیچ وجه به دنبال تغییر اوضاع حاکم بر مسجد الاقصی نیستیم.

نتانیاهو تصریح کرد که این تماس‌ها و رایزنی‌ها همزمان با اتخاذ تدابیری برای تامین امنیت شهرک نشینان صهیونیست در سراسر کرانه باختری و قدس اشغالی از طریق نصب دوربین‌های مداربسته و هوایی در این مناطق با هدف نظارت بر تمامی مسیرها انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیشتر حملاتی که علیه شهرک نشینان صورت می‌گیرد در مسیرها اتفاق می‌افتد، گفت:‌ ما با طرح بسیار خوبی برای نصب دوربین‌های مدار بسته در تمامی مسیرها و جاده‌ها موافقت کرده‌ایم.

وی بار دیگر تهدیدات خود علیه ساکنان قدس را از سرگرفت و خواستار بستن تمامی مغازه‌ها و مراکز تجاری فلسطینیانی شد که به صهیونیست‌هایی که مورد حمله مبارزان فلسطینی قرار گرفته‌اند کمک نکرده‌اند و تاکید کرد که تمامی این افراد باید بازداشت و برای محاکمه به دادگاه برده شوند.

وی تصریح کرد که دولت صهیونیستی به هر شیوه‌ای درصدد سرکوب فلسطینیان و انتفاضه آنان خواهد بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی جنبش اسلامی در اراضی اشغالی 48 به ریاست شیخ رائد صلاح را مسئول متشنج شدن اوضاع در قدس و کرانه باختری دانست و تهدید کرد که به زودی به این درگیری‌ها پایان خواهد داد.

وی همچنین حامیان تیم فوتبال "سخنین" را نیز که مدعی شد در جریان بازی این تیم با تیم فوتبال بیتارقدس نیروهای پلیس را مورد حمله قرار داده و پرچم‌های فلسطین را بدست گرفته‌اند، تهدید به مجازات‌های سنگین کرد.

از سوی دیگر، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز واکنش به انتقادات مخالفان از عملکرد ارتش، تصریح کرد که نظامیان ارتش آزادند هر طور بخواهند اقدام به سرکوب فلسطینیان کنند اما با این حال نمی‌توان انتظار موفقیت صد درصد داشت.

گادی آیزنکوت مدعی شد که ارتش طی روزهای گذشته بارها مانع از حملات شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان شده است.

وی در حالی چنین ادعایی را مطرح می‌کند که دولت رژیم صهیونیستی همواره از حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان حمایت می‌کند و حتی در حادثه آتش زدن منزل خانواده دوابشه و سوزاندن نوزاد شیرخواره فلسطینی و 2 عضو دیگر خانواده‌اش هیچ کسی را بازداشت و محاکمه نکرد.

انتهای پیام

کد N983075

وبگردی