آفتاب

سازمان غیر دولتی "ضد جنگ": حمله هوایی آمریکا به بیمارستان قندوز عمدی بود

سازمان غیر دولتی "ضد جنگ": حمله هوایی آمریکا به بیمارستان قندوز عمدی بود

هماهنگ کننده سازمان غیر دولتی "ائتلاف ضد جنگ سازمان ملل" تاکید کرد، حمله هوایی اخیر آمریکا به بیمارستان تحت اداره پزشکان بدون مرز در شهر قندوز افغانستان "عمدی و حساب شده" بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو لومباردو، هماهنگ کننده سازمان غیر دولتی "ائتلاف ضد جنگ سازمان ملل" گفت: آمریکا همیشه به قدرت بمباران‌هایش می‌بالد؛ در نتیجه این حمله هوایی کاملا عمدی و حساب شده بوده است. بله، آمریکا قادر است چنین اقدامی را به صورت عمدی انجام دهد.

وی افزود: نیروهای آمریکایی مواضع غیرقانونی را هدف قرار داده تا مردم را مجبور کنند سیاست‌ها و اشغالگری‌هایشان را تحمل کنند. این یک جنایت جنگی است و باید با در نظر گرفتن این مساله مورد رسیدگی قرار گیرد.

لومباردو ادامه داد: آمریکا باید از تمامی مناطق خارجی که بیش از 800 پایگاه نظامی در آنجا دارد، خارج شود و بمباران‌ها و حملات نظامی را در تمامی کشورها متوقف کند.

به گفته ژنرال جان کمپبل، فرمانده نیروهای بین‌المللی در افغانستان، تصمیم انجام حملات هوایی به این بیمارستان توسط فرماندهی آمریکا اتخاذ شده است.

آمریکا تحقیقاتی را درخصوص این رویداد آغاز کرده در حالی که پزشکان بدون مرز و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات مستقلی در این باره شده‌اند.

انتهای پیام

کد N983013

وبگردی