آفتاب

سفر وزیر تجارت آمریکا به کوبا

سفر وزیر تجارت آمریکا به کوبا

وزیر تجارت آمریکا به کوبا سفر کرده تا با مقام‌های این کشور درباره اقدامات اتخاذ شده از سوی باراک اوباما به منظور کاهش تحریم تجاری علیه این کشور کمونیستی مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پنی پریتزکر، وزیر تجارت آمریکا سفرش به اوباما را با عزیمت به منطقه تجارت آزاد ماریل در نزدیکی شهر هاوانا، پایتخت این کشور آغاز کرد.

پریتزکر در صدر هیاتی متشکل از مقام‌های وزارت خزانه داری، تجارت و امور خارجه آمریکا که قرار است با مقام‌های وزارتخانه‌های کوبا و تاجران این کشور دیدار کنند، قرار دارد.

وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه‌ای اعلام کرد هدف از نشست‌ها تعامل بر سر گستره و محدودیتهای ناشی از تدابیر اخیرا اتخاذ شده از سوی دولت آمریکا به منظور تخفیف اجرای تحریم تجاری علیه کوبا است.

اوباما از زمان در پیش گرفتن مسیر برقراری روابط نزدیکتر با کوبا بخشی از محدودیتهای اقتصادی علیه این کشور را کاهش داده است.

تحریمهای تجاری بر اساس قانون آمریکا علیه کوبا باقی می‌مانند اما اوباما به شرکتهای آمریکایی اجازه داده تا محموله‌هایی را به شرکتهای خصوصی کوبا بفرستند و به این کشور تلفن، رایانه و فن آوری‌های اینترنتی بفرستند.

پریتزکر از زمان سفر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به کوبا در 14 اوت بلندپایه ترین مقامی است که به این کشور سفر کرده است.

انتهای پیام

کد N982956

وبگردی