آفتاب
وزیر کشاورزی خبر داد

صادرات 30 میلیون دلاری داروهای دامی/ تفاهم با فرانسه برای صادرات

صادرات 30 میلیون دلاری داروهای دامی/ تفاهم با فرانسه برای صادرات

وزیر جهاد کشاورزی از تفاهم با فرانسه برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی به اروپای غربی خبر داد و گفت: وضعیت تولید و صادرات داروهای دامی به گونه‌ای بوده است که در سال گذشته 15 میلیون دلار انواع این محصولات صادر شده و تا پایان امسال نیز به 30 میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمود حجتی امروز - سه‌شنبه - در همایش روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که چند ماه گذشته در مازندران شیوع پیدا کرد از طریق پرندگان مهاجر به کشور وارد شد و اگر تلاش‌های دامپزشکی نبود مشکلات ناشی از این بیماری به مراتب در کشور بیشتر می‌شود.

وی افزود: در تب برفکی کم‌دقتی‌هایی از سال‌های گذشته باعث شد تا با این بیماری دست و پنجه نرم کنیم، اما گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که کانون‌های شناسایی شده این بیماری در کشور رو به کاهش است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که طی چند ماه اخیر صادرات مرغ به دلیل شیوع آنفلوآنزای مرغی متوقف شده بود، گفت: تلاش دامپزشکان کشور باعث شد نه تنها این بیماری از بین برود، بلکه وجهه ایران در سطح بین‌الملل متفاوت از دیگر کشورها باشد و صادرات محصولات دامی متوقف نشود.

حجتی اظهار کرد: در عرصه دارو و تولیدات دامی حضور دامپزشکان در بخش خصوصی روز به‌ روز بیشتر از گذشته شده است و واگذاری‌های مجوز‌ها در دامپزشکی بیشتر از دیگر بخش‌های کشاورزی بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که تلاش نیروهای متخصص دامپزشکی ایران باعث شده تا بتوانیم حضورمان در بازارهای جهانی گسترش دهیم، گفت: دامپزشکان ایران مانند سربازان گمنام و بدون سروصدا خدمات گسترده‌ای انجام می‌دهند تا جامعه سالمی داشته باشیم و در سطح بین‌المللی بتوانیم مراودات تجاری خود را گسترش دهیم.

انتهای پیام

کد N982578

وبگردی