آفتاب

سنا تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان را بررسی می‌کند

سنا تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان را بررسی می‌کند

سناتورهای آمریکایی امروز (سه‌شنبه) موضوع تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان را بررسی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال جان اف. کمپبل، فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان امروز در کمیته نیروهای مسلح سنا حاضر می‌شود تا به این سوال پاسخ دهد که آیا باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا برنامه دیگری را به جای برنامه خود مبنی بر کاهش سربازان آمریکایی حاضر در افغانستان جایگزین می‌کند یا نه؟ بر اساس برنامه فعلی، بعد از سال 2016 تعداد کنونی سربازان آمریکایی که حدود 9800 نفر است به میزان تنها 1000 نفر برای عملیات امنیتی در سفارت این کشور در افغانستان کاهش می‌یابد.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت: پنتاگون گزینه‌های پیشنهادی در این باره را برای کاخ سفید فراهم می‌کند و اوباما تصمیماتی درباره آینده سربازان آمریکایی در افغانستان در پایان پاییز امسال اتخاذ می‌کند.

کمپبل در حالی در سنا حاضر می‌شود که سه روز از حمله هوایی به مرکز پزشکی در قندوز، شهر شمالی افغانستان می‌گذرد که دست کم 22 نفر در این حادثه کشته و برخی مجروح شدند. این مرکز توسط پزشکان بدون مرز اداره می‌شد.

روز دوشنبه کمپبل در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده این حمله هوایی بنا به درخواست نیروهای افغان انجام گرفته است که گزارش داده بودند مورد گلوله باران نیروهای طالبان قرار گرفته‌اند.

هنوز مشخص نیست که آیا این مرکز پزشکی به اشتباه مورد هدف قرار گرفته یا نیروهای نظامی آمریکا از دستور داده شده پیروی کرده‌اند.

در پاسخ به این اظهارات، کریستوفر استوکز، مدیرکل این مرکز پزشکی گفت که آمریکا اعتراف کرده است که حمله به این مرکز را انجام داده است.

انتهای پیام

کد N982502

وبگردی