آفتاب
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد

تلاش وزارت صنعت برای دانش بنیان شدن صنایع

تلاش وزارت صنعت برای دانش بنیان شدن صنایع

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که دانش بنیان شدن صنایع کشور در دستور کار این وزارتخانه است،‌ گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می‌شود تا اغلب صنایع کشور دانش بنیان شوند.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا،‌ نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه فناوری نانو در جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه جهانی هفتم ایران در حوزه نانو فناوری افزود: این نشان می‌دهد که دانشگاهیان و صنعتگران ما در این زمینه تلاش‌های بسیاری داشتند تا به این افتخارات دست یابیم.

وی با انتقاد از این که بسیاری از تحقیقاتی که در کشور انجام می‌شود تنها به صرف انجام پژوهش است، اظهار داشت: برای توسعه کشور لازم است تا این پژوهش‌ها تبدیل به فناوری شود.

نعمت‌زاده، نانوفناوری را یکی از فناوری‌های مفید در بخش صنعت دانست و گفت: این فناوری در بخش صنعت دارای کاربردهای بسیاری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، بیوشیمی را از دیگر زمینه‌های فناوری‌های پرکاربرد در کشور عنوان کرد و گفت: این فناوری کاربردهای وسیعی در صنایع داروسازی، غذایی و شیمیایی دارد و جزو تکنولوژی‌های روز دنیاست.

وی با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزه‌های مختلف علمی ابراز امیدواری کرد که کماکان جزو 10 کشور برتر در فناوری‌های نوین باشیم.

نعمت زاده، حمایت از صنایع را از اهداف این دولت عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا صندوق نوآوری و شکوفایی پیش بینی شده است که خوشبختانه در دو سال گذشته با همکاری مجلس شورای اسلامی اعتبارات آن افزایش یافته است.

وی اضافه کرد:‌ ایجاد این صندوق می‌تواند گام موثری در توسعه فناوری در کشور باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که این وزارتخانه به دنبال دانش‌ بنیان کردن صنایع کشور است گفت: دانش بنیان بودن شرکتها جدا از صنعتی شدن آنها نیست چرا که صنعتی می‌تواند با آخرین دانش‌های روز خود را تنظیم کند که دانش بنیان باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا وزارت صنعت با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا اغلب صنایع کشور را دانش بنیان کند.

انتهای پیام

کد N982473

وبگردی