آفتاب

افشاگری یک مقام سابق اسلام‌آباد درباره طرح‌ هند برای حملات هوایی در پاکستان

افشاگری یک مقام سابق اسلام‌آباد درباره طرح‌ هند برای حملات هوایی در پاکستان

وزیر امور خارجه سابق پاکستان در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی ایندیا تودی مدعی شد، هند پس از حملات تروریستی 26 نوامبر سال 2008 میلادی، حملات هوایی در پاکستان را طراحی کرد تا لشکر طیبه و جماعت الدعوه را هدف گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه تلویزیونی ایندیا تودی، خورشید محمود کسوری، وزیر امور خارجه سابق پاکستان مدعی شد، هیاتی از مقامات آمریکایی به رهبری جان مک‌کین، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از این حملات تروریستی با وی دیدار کرده و نگرانی‌ها نسبت به اینکه ممکن است هند حملات هوایی دقیق و حساب شده‌ای را علیه مقر گروه‌های تروریستی همچون جماعت الدعوه و لشکر طیبه در نزدیکی لاهور صورت دهد، ابراز کردند.

وی افزود: این هیات که شامل لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه و ریچارد هولبروک، نماینده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان نیز بود از لاهور دیدن کرد.

خورشید محمود کسوری در این مصاحبه اظهارات مک‌کین را نقل کرد مبنی بر اینکه: ما از هند آمده‌ایم جایی که خشم بسیاری دیده می‌شود. گمان می‌رود حملات محدودی در موریدکه، مقر جماعت الدعوه صورت گیرد.

کسوری در پاسخ به این اظهارات مک‌کین گفته بود: در صورت وقوع حمله در خاک پاکستان، ارتش این کشور واکنشی دقیق و حساب شده صورت خواهد داد.

کسوری مدعی شد که در آن زمان از اعضای این هیات خواسته بود تا از پنتاگون بخواهند که مستقیما با ارتش پاکستان وارد مذاکره شود.

وی در این مصاحبه موضوعات گفت و گوی برخی کانال‌های ارتباطی هند - پاکستان را افشا کرد.

وزیر امور خارجه سابق پاکستان در این افشاگری به جزئیات توافق غیرنظامی کردن و خودمختاری منطقه کشمیر نیز پرداخت.

وی همچنین تائید کرد که ارتش و سازمان اطلاعات نظامی پاکستان از معاهده روابط صلح آمیز، دوستانه و امنیتی میان این دو کشور حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N982428

وبگردی