آفتاب

وزیر ارتباطات: خدمت به روستائیان از افتخارات دولت یازدهم

وزیر ارتباطات: خدمت به روستائیان از افتخارات دولت یازدهم

ایسنا به نقل از وزیر ارتباطات گفت: پست بانک ایران، بانک تخصصی حوزه ICT و بانک توسعه روستائی است که توانسته با ارائه خدمات خرده‌بانکداری در این مناطق و در راستای حمایت از کسب و‌کارهای کوچک و متوسط و تولیدات ملی در زمینه اشتغال‌زائی و محرومیت‌زدائی گام‌های مؤثری بردارد.

محمود واعظی در همایش ملی روز روستا با اشاره به عدم توجیه اقتصادی حضور سایر بانک‌ها در مناطق روستائی و کم برخوردار جهت ارائه خدمات بانکی و پوشش‌ بیش از 30درصدی این مناطق توسط پست بانک ایران اظهار کرد: ارائه خدمات پولی و بانکی توسط 14هزار باجه و دفتر نمایندگی بانکی، ایجاد بیش از 80 هزار شغل از طریق اعطای تسهیلات، افتتاح بیش از 7 میلیون حساب پس‌انداز روستائی، پرداخت بیش از 11 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه روستائی و پرداخت یارانه یک میلیون و 600 هزار خانوار روستائی خدمتی است که این بانک در راستای برنامه‌های دولت و توسعه عدالت اجتماعی انجام می‌دهد.

واعظی در ادامه با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ بانکداری الکترونیک در سطح کشور عنوان‌کرد: خوشبختانه پست بانک ایران با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با نصب و بهره‌برداری بیش از 61 هزار دستگاه خودپرداز (ATM)، پایانه فروش (POS) و پایانه شعب (PINPAD) در سطح روستاهای کشور توانسته است خدمات شایسته‌ای را به هموطنان روستائی ارائه کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت در تلاش است تا امکانات روستائیان نیز همانند شهرنشین‌ها شود گفت: خدمت به روستائیان از افتخارات دولت یازدهم است.

همایش ملی روز روستا به مناسبت پانزدهم مهرماه روز ملی روستا و با رویکرد تبیین نقش روستاها در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طی روزهای سیزدهم و چهاردهم مهرماه سال جاری در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاهی از توانمندی‌های روستاها در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران با عنوان "روستا کانون تولید و ارزش‌آفرینی" برپا شده است.


5656

 

کد N982363

وبگردی