آفتاب

شکایت یک دانشجوی حقوق از سازمان سیا در مورد جنگ داخلی السالوادور

شکایت یک دانشجوی حقوق از سازمان سیا در مورد جنگ داخلی السالوادور

دانشجوی حقوق یکی از دانشگاه‌های واشنگتن از آژانس اطلات مرکزی آمریکا (سیا) به خاطر اسناد مربوط به جنگ داخلی السالوادور شکایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دانشجو با استناد به قانون آزادی اطلاعات دولت آمریکا شکایتی را تنظیم کرده و مدعی است سازمان سیا به صورت غیرقانونی از دادن اطلاعاتی درباره یکی از افسران ارتش السالوادور که به نقض حقوق بشر در جریان جنگ داخلی این کشور مظنون است، امتناع کرده است.

"مینا منوچهری" یکی از اعضای مرکز حقوق بشر دانشگاه ویسکانسین و دانشجوی سال سوم رشته حقوق است. وکلای وی روز جمعه این شکایت را در یکی از دادگاه‌های منطقه‌ای آمریکا تنظیم کردند.

وی در این شکایت عنوان کرد، سازمان سیا از دادن اسناد و مدارک مربوط به "سیگیفریدو اوچوآ پرز"، سرهنگ بازنشسته ارتش السالوادور امتناع کرده است. اوچوآ پرز به خاطر اتهامات دست داشتن در کشتار غیرنظامیان در جریان جنگ داخلی دهه 1980 میلادی، در السالوادور تحت تحقیقات جنایی قرار دارد.

در این شکایت نامه آمده است: اسناد و مدارک فراوانی وجود دارد که اوچوآ پرز نیروهایی را که غیرنظامیان غیرمسلح را در 14 نوامبر سال 1981 میلادی در سانتا کروز و اوت همان سال در الکالابوزو به رگبار بسته، رهبری کرده است.

در ادامه این شکایت آمده است: دسترسی به این اسناد روند دادرسی را در این پرونده و دیگر پرونده‌های مربوط به نقض حقوق بشر تسهیل می‌سازد.

این در حالی است که سازمان سیا در پاسخ به دادخواست سال 2013 منوچهری اعلام کرد، وجود چنین سوابقی از اوچوآ پرز را نه تائید و نه تکذیب می کند.

انتهای پیام

کد N982318

وبگردی