آفتاب
در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه

علمای سعودی مداخله عربستان، قطر و ترکیه را در سوریه خواستار شدند

علمای سعودی مداخله عربستان، قطر و ترکیه را در سوریه خواستار شدند

«علمای عربستان» در بیانیه‌ای مداخله جویانه حضور روسیه در سوریه را محکوم کرده و مدعی شدند که نقش اصلی در یاری «مردم سوریه» برعهده کشورهای مجاور سوریه و در راس آنها عربستان، ترکیه و قطر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در این بیانیه که توسط 55 تن از علمای عربستان امضا شده است، افراد مسلح به پایداری و ترک نکردن سوریه تحریک شده و در آن اعلام شده است: جنگنده‌ها و تانک‌ها و موشک‌هایی که روسیه از طریق آنها نیروها را می‌ترساند، همان‌هایی هستند که نظام سوریه نیز با آنها افراد مسلح را هدف قرار داده است.

در این بیانیه با درخواست از «مجاهدان» برای آنکه جبهه‌های خود را در قالب «یک کالبد به نمایندگی از گروه‌ها و طرف‌های انقلابی» یکپارچه‌ کنند، نسبت به تفرقه و یا تک‌روی‌ها هشدار داده شده است.

این علمای سعودی کشورهای عربی و اسلامی را نیز خطاب قرار داده و از آنها خواستند تا دست خود را برای ارائه حمایت مادی و معنوی و نظامی و سیاسی به نیروهای مسلح دراز کنند.

آنها اظهار کردند: اگر «مقاومت» شکست بخورد آنچه که در سوریه رخ می‌دهد به سایر کشورهای اسلامی نیز انتقال خواهد یافت.

در این بیانیه موضع آمریکا و غرب نسبت به رخدادها در سوریه محکوم و تاکید شده است: آنچه که رخ می‌دهد با رضایت آنها صورت می‌گیرد چراکه آنها بودند که به «مردم سوریه» اجازه ندادند ضدهوایی داشته باشند و آنها بودند که منطقه پرواز ممنوع را اجرایی نکردند و آنها بودند که بر سر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه مانع‌تراشی کردند و اگر رضایت آنها نبود روسیه مداخله نمی‌کرد و بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه باقی نمی‌ماند.

در این بیانیه مداخله ‌جویانه ادعا شده است که نقش اصلی در یاری «مردم سوریه» برعهده کشورهای مجاور و در راس آنها عربستان، ترکیه و قطر است و از آنها خواسته شده است تا مواضع عملی مستحکمی برای «حمایت از شام و مردم آن در مقابل نفوذ ایران و روسیه» اتخاذ کنند.

آنها همچنین از کشورهای اسلامی و عربی خواسته‌اند تا سفیران خود را از روسیه و ایران خارج کنند و هرگونه روابطی را با آنها قطع کنند.

عربستان سعودی در راس کشورهایی است که از ارائه هرگونه حمایت مالی و تسلیحاتی و اعزام تروریست‌ها به سوریه برای سرنگونی نظام این کشور دریغ نکرده است.

انتهای پیام

کد N982165

وبگردی