آفتاب
قناعتی:

چه اتفاقی افتاده که مجلس تصمیم به کاهش تعداد اعضای شوراها گرفت؟

چه اتفاقی افتاده که مجلس تصمیم به کاهش تعداد اعضای شوراها گرفت؟

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: زمانی مجلس تصمیم گرفته که اعضا به 31 نفر افزایش پیدا کنند و حال به کاهش تعداد اعضا تصمیم گرفته ‌اند. یا آن موقع خوب تحقیق نکرده‌اید و یا اکنون بدون تحقیق تصمیم گرفته‌اید.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابوالفضل قناعتی در جریان یکصد ونود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری نسبت به تصمیم مجلس شورای اسلامی برای کاهش اعضای شوراها انتقاد کرد و افزود: برای روشن شدن این مساله باید به سوالاتی پاسخ داده شود تا مشخص شود چرا باید اعضای شوراها کاهش پیدا کنند.

وی با طرح این سوال که آیا جمعیت وسعت، مأموریت و یا مشکلات کلانشهر تهران کم شده است، افزود: چه اتفاقی افتاده که مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته است تعداد اعضای شورای شهر تهران را کاهش دهد.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بر روی چه اصول و تخصصی تصمیم برای کاهش تعداد اعضا گرفته شده؟ در حال حاضر اکثر اعضای شورای اسلامی شهر تهران 300 الی 400 ساعت در ماه فعالیت می‌کنند، اما باز هم برای بررسی همه امور شهر تهران وقت کم می‌آورند، چگونه در چنین شرایطی تصمیم گرفته شده تعداد اعضای شورا کاهش پیدا کند.

قناعتی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: از نمایندگان خواهش می‌کنیم که این طرح را در صورت امکان برگردانند و تجدیدنظر کنند و اگر چنین امکانی وجود ندارد، شورای نگهبان از تصویب چنین طرحی جلوگیری کند و یا از نمایندگان آینده که در شش ماهه آینده انتخابات مجلس برگزار می‌شود، می‌خواهیم در مورد شهر تهران به فکر باشند.

انتهای پیام

کد N982112

وبگردی