آفتاب

درخواست برای استعفای رییس اداره دیانت ترکیه

درخواست برای استعفای رییس اداره دیانت ترکیه

حزب مردم جمهوری خواه به دلیل میزان بالای کسری بودجه در اداره دیانت، خواستار استعفای رییس این اداره شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه حریت، ارن اردم، معاون حزب مردم جمهوری‌خواه در یک کنفرانس خبری در پارلمان ترکیه در آنکارا خواستار استعفای محمد گورمز، رییس دیانت این کشور شد. وی ادامه داد: او باید استعفا دهد مگر اینکه بتواند کمبود بودجه بالغ بر 23 میلیون لیر ترکیه را در اداره امور مذهبی (دیانت) توجیه کند.

این کمبود بودجه توسط دیوان محاسبات مشخص شده است، این در حالی است که اداره دیانت ترکیه این کمبود بودجه را به عنوان یک "اشتباه" اعلام کرده است.

وی تاکید کرد که اگر رییس اداره دیانت نتواند توضیحات لازم را درباره این کمبود بودجه ارائه کند در این صورت باید استعفا دهد.

معاون حزب مردم جمهوری‌خواه اضافه کرد: اداره دیانت بازتابی از بی‌نظمی‌های دولت است. آیا 23 میلیون لیر ترکیه پول کمی است؟ این کمبود بودجه سوال برانگیز است در حالیکه این اداره بالاترین بودجه را در میان ادارات دیگر دولت دریافت می‌کند.

به نوشته این روزنامه، گورمز در نیم سال اول 2015 مورد انتقادات شدید به دلیل خرید خودروی لوکس مرسدس قرار گرفت و پس از بالا گرفتن انتقادات وعده داد که این خودرو را بازگرداند اما رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بازگرداندن این خودرو را قبول نکرد.

در همان زمان "دولت باغچلی"، رهبر حزب حرکت ملی از گورمز خواست به دلیل قبول این خودرو از سمت خود استعفا دهد.

انتهای پیام

کد N982041

وبگردی