آفتاب
شرفخانی:

باید کارویژه‌ای برای معرفی امامزادگان انجام شود

باید کارویژه‌ای برای معرفی امامزادگان انجام شود

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تاکنون در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ بقعه مرکز قرآنی راه‌اندازی شده که در تمام مناسبت‌ها برنامه دارند و حضور مردم نشانگر این حرکت عظیم فرهنگی است.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تاکنون در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ بقعه مرکز قرآنی راه‌اندازی شده که در تمام مناسبت‌ها برنامه دارند و حضور مردم نشانگر این حرکت عظیم فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم (ع) طبس، گفت: برای رسیدن به هدف طرح جامع قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه به فرموده مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی‌ دقیقی صورت گرفته و چشم‌انداز آن در سازمان اوقاف تهیه شده است.

وی ادامه داد: این طرح بر اساس چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی نوشته شده و در آن سیاست‌ها، راهبردها، راهکارها، برنامه‌ها و فعالیت‌های این طرح در مدت زمان معین تدوین شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که «طرح جامع قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تدوین شده است» بیان کرد: در حال حاضر 8 هزار و 51 بقعه امامزاده ثبت شده در کشور وجود دارد.

شرفخانی با اشاره به این‌که «در عرصه سخت‌افزاری به توسعه ساخت و ساز و عمران امامزاده‌ها پرداخته شده است» اظهار کرد: امسال بیش از 1300 امامزاده در طرح جامع عمران و آبادانی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که «در بعد نرم‌افزاری توجه به برنامه‌های قرآنی و معنوی و آداب و رسوم مبتنی بر فرهنگ اهل بیت(ع) بر اساس نیازهای مخاطبان و شرایط هر منطقه تدوین شده است» تصریح کرد: در همین راستا تاکنون در بیش از 2 هزار و 400 بقعه مرکز قرآنی راه‌اندازی شده که در تمام مناسبت‌ها برنامه دارند و حضور مردم نشانگر این حرکت عظیم فرهنگی است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص طرح ملی حافظان قرآن کریم برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، بیان کرد: در چهار سال اخیر یک میلیون و 250 هزار نفر در این طرح ثبت نام انجام شده است.

شرفخانی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای بزرگداشت امامزادگان در سال جاری، افزود: کنگره هلال بن علی در آران و بیدگل و همچنین کنگره سید جلال الدین اشرف در استان گیلان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این‌که «کنگره موضوعی در تمام کشور پیگیری می‌شود و باید کار ویژه‌ای برای معرفی امامزادگان انجام دهیم چرا که همه ما مدیون این بزرگان هستیم» یادآور شد: 263 مقاله به دبیرخانه کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) ارسال شده است.

انتهای پیام

کد N981882

وبگردی